آخرین خبرها

پزشکیان: FATF ساختاری نظام مند برای مبارزه با فساد مالی هست

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، مسعود پزشکیان شامگاه سه شنبه در جلسه شورای سازگاری اصلاح طلبان استان شهر قم در خانه معلم شماره یک این استان اضافه کرد: اگر یک ساختار نظارتی پولی و مالی در کشورمان وجود داشت، بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد مفقود نمی گردید که همه از آن اظهار بی اطلاعی می کنند و موسسات مالی و اعتباری این بلا را سر مردم نمی آوردند.
وی با بیان این که FATF بحث تماما تخصصی هست که باید کارشناسان متخصص در ارتباط با آن حرف بگویند، گفت: متاسفانه بعضی در کوچه و خیابان از مردم در مورد FATF گفت و گو می کنند، حتی افرادی که در تلفظ آن مشکل دارند، در مورد آن نظر می دهند، یک عده هم خیال می کنند که در همه زمینه ها توان دارند نظر بدهند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که FATF از زمان ولادت پول تا خاک شدن آن را آشکار و مشخص می کند، افزود: دولت های نهم و دهم بیشتر از ۷۵۰میلیارد دلار از نفت و فرآورده های آن درآمد اکتساب کردند که با آن می گردد همه چیز را در کشور دگرگون کرد، اما امروز نمی دانیم سرنوشت این همه پول چه شده هست.
گروه اقدام مالی (Financial Action Task Force) یا همان FATF در سال ۱۹۸۹ میلادی از سوی کشورهای گروه ۷ تشکیل شد و یک گروه بین دولتی هست که هدف توسعه و پیشرفت عکس العمل بین المللی نسبت به پولشویی را دنبال می نماید.
گروه بین المللی اقدام مالی (FATF) تیر ماه سال ۹۵ و در پی اجرای برجام و نیز بعضی اقدام های ایران در راستای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم، اسم ایران را از لیست کشورهایی که لازم هست بر علیه آنان اقدام های متقابل اتخاذ گردد برای مدت یک سال تعلیق کرد.
وی با بیان این که برای گفتن حق و واقعیت باید همه زنجیرهای وابستگی به دنیا را پاره کنیم، با اهمیت ترین رسالت انبیاء را برگزاری قسط و عدالت دانست و گفت: امروز در جامعه ما حق گویی کار آسان ای نیست و زیادی از اشخاص دلواپس پست و جایگاه خود می باشند و متاسفانه در کشورمان فاصله زیادی از عدالت گرفته ایم.
پزشکیان با تاکید بر این که امروز بیشتر از هر زمان دیگری به اتحاد و انسجام در جامعه نیازمندیم تا در مقابل زیاده خواهی و قلدری آمریکایی ها ایستادگی کنیم، گفت: باید روحیه و فرهنگ جهادی هشت سال دفاع مقدس در جامعه گسترش یابد، در جنگ تحمیلی رزمندگان و جهادگران برای گرفتن حقوق شرم داشتند، اما امروز ۷۵ میلیون نفر در کشورمان اعلام می نمایند که به ۴۰ هزار تومان یارانه نیازمندند.

۸۱۴۶ / ۱۲۰۰

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا