آخرین خبرها

اطلاعات جدید از ماهیت ارسال کنندگان پیامک های انبوه تهدید آمیز

به گزارش تدبیرشرق به نقل از جماران، روزنامه اعتماد درج کرد: به نظر می‌رسد این پیامک‌ها توسط همان کسانی ارسال شده که کنسولگری عربستان در مشهد را نیز مورد هجوم قرار دادند. درواقع مسائلی در مورد منشا ارسال این پیامک‌ها طرح شده که البته هنوز به اثبات نرسیده هست.

این گروه چه کسانی می باشند؟

درواقع اینها گروه خاصی می باشند.

در جریان اعتراضات دی‌ماه نیز مسائلی مطرح گردید مبنی بر اینکه منشأ شروع اعتراضات، مشهد بوده و این کارهای ازسوی طیف خاصی از مخالفان دولت طراحی شده هست؛ آیا رابطه ای میان آن اشخاص و این گروه خاص پشت پرده ارسال پیامک‌ها وجود دارد؟

آن زمان دست کم راس و لیدر جریان مشخص بود؟ یعنی با این حساب پیامک‌ها هم از طریق همان اشخاص معروف ساماندهی شده هست؟

درواقع این اشخاص حتی از جبهه پایداری هم تندروتر می باشند. شاید خوب تر باشد در مورد هویت این اشخاص از نمایندگان مشهد سؤال کنید. آنان اطلاعات خوبی دارند.

آیا این اشخاص بسیارتندرو قبل از این نیز بروز و ظهور سیاسی داشته‌اند؟

درواقع این اشخاص در همان منطقه خودشان شناخته شده‌اند.

طیفی از نمایندگان قبول کننده ملحق شدن به FATF در جلسه یکشنبه اظهار کردند پیشنهاد تعویق ٢ماهه به سبب نگرانی از این بود که باتوجه به حاشیه های ایجادشده ازجمله پهن کردن طومار در صحن و ارسال پیامک به نمایندگان، لایحه CFT به تصویب نرسد؛ آیا فضای صحن به‌دلیل کارهای این اقلیت پرسروصدا تحت تاثیر قرار گرفته بود و ممکن بود نمایندگان به این لایحه رای منفی بدهند؟

در نهایت این‌طور صلاح دیده گردید و چنین تصمیم گرفتند اما به باور من اگر همان زمان رای‌گیری انجام می‌شد، این لایحه رای می‌آورد.

به نظر می‌رسد، باتوجه به تصویب ٣ لایحه دیگر و علاوه بر این ذائقه عمومی مجلس دهم آنچنان که در این ٢ سال شاهد بودیم، احتمال رای‌آوری لایحه وجود داشت؛ با این حساب به چه سبب ناگهان چنین تصمیمی گرفتید؟

آیا باتوجه به ضرب‌الاجل FATF تا ٢۴ خرداد، این تعویق منجربه از دست رفتن مجال خارج شدن از فهرست سیاه نمی‌شود؟

به هر حال همین که این لوایح در جریان تصویب هست می‌تواند برای FATF بازدارنده باشد و مانع از قرار گرفتن‌مان در فهرست سیاه گردد.

آیا ممکن است دیپلمات‌های ما در وزارت امور خارجه بتوانند با مذاکره با FATF اندکی زمان بخرند؟

درواقع همین که این لوایح در جریان تصویب هست، ما در فهرست سیاه قرار نگیریم. چراکه هم‌اکنون ٣ لایحه از لوایح ۴گانه را تصویب کرده‌ایم و درنتیجه وضع‌مان آنقدر هم بد نیست.

 

 

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا