آخرین خبرها

افشاگر واترگیت: آیا شاهد نیکسونی دیگر در سنگاپور بودیم؟

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان نظر این روزنامه نگار فرسوده کار آمریکایی را در مورد این دیدار جویا گردید.
برنشتین با تشبیه این ملاقات به دیدار ریچارد نیکسون ریاست جمهوری وقت آمریکا از چین و تنش زدایی بین واشنگتن و شهر پکن در آن تاریخ به این شبکه خبری اظهار کرد:آنچه از دونالد ترامپ می دانیم این هست که نمایش اجرا می کند، نمایشی که وی در روزهای موخر در کانادا انجام داد دهشتناک بود، اما در سنگاپور کوشش کرد تا محبوبیت خود را بالا ببرد.
این روزنامه نگار آمریکایی اظهار کرد:دستاورد ریچارد نیکسون در آن عزیمت تاریخی به چین چشم گیر بود؛ البته وی از روز اول تا روزی که از مقام خود کنار رفت، ریچارد نیکسون باقی ماند.
ریچارد میلهوس نیکسون سی وهفتمین ریاست جمهور ایالات متحده آمریکا بود،که از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۴ این مقام را در اختیار داشت.بازدید نیکسون از جمهوری خلق چین درسال ۱۹۷۳ ارتباطات دیپلماتیک بین دو کشور را گشود و او تشنج زدایی و پیمان منع تولید موشک های ضد موشک با وحدت شوروی را در آن سال آغاز کرد.او در سال ۱۹۷۲ در انتخابات ریاست جمهوری بر رقیبش برنده گردید که یکی از محکم ترین برتری ها در تاریخ آمریکا بود. اما دورهٔ دوم ریاست جمهوری او با رسوایی واترگیت مواجه گردید و وی را ملزم به کناره گیری کرد.
دونالد ترامپ ریاست جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کشور کره شمالی صبح امروز به وقت محلی به طور یک به یک و با حضور تنها ۲ مترجم در هتل کاپلا جزیره سنتوزا در سنگاپور پشت درهای بسته دیدار کردند.این دو آنگاه در یک ناهار کاری با یکدیگر دیدار کردند.
ریاست جمهوری آمریکا و رهبر کشور کره شمالی درپایان این دیدار سندی را امضا نمودند که دونالد ترامپ بعد از امضای آن اظهار کرد زین پس شاهد شبه جزیره کره ای متمایز از قبل می باشیم.
اروپام **۱۳۰۲**۱۵۹۰

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا