آخرین خبرها

فرانس۲۴: کشور کره شمالی کارت اتمی خود را رها نمی کند

وی اضافه کرد: دراین دیدار برای ترامپ تنها یک چیز مورد توجه هست، خالی سازی اتمی و منحصرا خالی سازی اتمی کشور کره شمالی که باید دارای سه شرط دائمی بودن، قابل راستی آزمایی و غیر قابل برگشت بودن باشد.

وی اظهار کرد: دراین فاز بعید هست که کشور کره شمالی قوی ترین و مهمترین کارت و اهرم فشار خود را که جنگ افزار اتمی هست و مدت ها برای ساخت آن وقت صرف کرده، به دور افکند.
سردبیر بخش امور بین الملل فرانس۲۴ اضافه کرد: رهبر کشور کره شمالی تا جایی که بتواند این کارت را به امید کاهش تحریم ها و به رسمیت شناختن پیونگ یانگ نزد خود نگاه خواهد داشت.
به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایرنا، ریاست جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه (۲۰ خرداد ماه) برای دیدار دوطرفه با رهبر کشور کره شمالی در تدابیر شدید امنیتی وارد پایگاه هوایی' لبار پایا' سنگاپور در جنوب شرق قاره آسیا گردید.
کیم جونگ اون رهبر کشور کره شمالی نیز دیروز قبل از دونالد ترامپ با یک فروند بوئینگ ۷۴۷ ایرچاینا از طریق فرودگاه چانگی سنگاپور وارد این دولت- شهر آسیایی گردید.
قرار هست دیدار سران کشور کره شمالی و آمریکا روز سه شنبه ۲۲ خرداد (فردا) در جزیره سنتوزا در شهر کوچک سنگاپور در جنوب شرق قاره آسیا برگزار گردد.
ترامپ طی توئیتی درباره این نشست درج کرد: ظرف چند دقیقه اول مذاکره با کیم جونگ اون به این نتیجه می رسم که آیا پیونگ یانگ مذاکره کننده ای قابل اعتماد و تکیه خواهد بود یا خیر.
وی اظهار کرد در نشست با اون کارهای سرکوبگرانه و نقض حقوق بشر در کشور کره شمالی نیز مطرح خواهد گردید.

رهبران آمریکا و کشور کره شمالی به عنوان دو دشمن از جنگ کره ۵۳-۱۹۵۰، تاحالا با یکدیگر دیدار نداشته اند.
اروپام **۱۳۰۲**۱۴۸۵

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا