آخرین خبرها

ابطحی: FATF دامی دیگر هست

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان فرمان جلسه علنی امروز مجلس در مورد کنوانسیون FATF، اظهار کرد: دولت و سخنگوی وزارت خارجه اعلام نمودند که ما گمان می کردیم که مقررات FATF ذی ربط به پیش از نقض برجام است و پس از نقض برجام اصلا این بحث موضوعیتی ندارد، به چه سبب به جای مبارزه و چانه زنی در داخل به فکر چانه زنی و شرط گذاشتن در دستورالعمل FATF

وی اضافه کرد: شروط به چند صورت است؛ یا خلاف اطلاق عقد یا شروط خلاف مقتضی ذات عقد است. آن ۶۰ کشوری که بیان می کنند شروط قائل گردیدیم چه کشورهایی می باشند و چه شرطی گذاشتند؟ شروطی که با ماهیت کنوانسیون مخالفست مورد پذیرش آنان قرار نمی گیرد، دوستان اینها مباحث کارشناسی حقوقی است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی دنبال کرد: زمانی رفع کردن تمامی مشکلات بانکی در گروی وصل شدن به سوئیفت عنوان گردید. پس از برجام با تعجب از دلیل عدم گشایش های بانکی در اوج سفرهای هیات های تجاری مشخص گردید که عدم مشارکت بانک های جهانی با بانک های ما اولا به علت مسائلی مثل کفایت سرمایه بسیار ضعیف، شکاف ترازنامه، مطالبات غیرجاری بانک ها و ثانیا بیم از فشارهای احتمالی آمریکاست.

ابطحی تاکید کرد: به جای تلاش های بی حاصل برای مبحث FATF، در این مدت به حل ریشه ای و مشکلات نظام بانکی می پرداختید، FATF دامی با نیت ها دیگر است. آیا مار گزیده نباید از ریسمان سیاه و سفید بترسد؟ رهبری در جلسه دیدار با کارگزاران فرمودند برجام و همانند آن، به چه سبب بعضی دوستان این مبحث را انکار می کنند؟ همانند برجام چیست؟ دبیر شورای عالی امنیت، سخنگوی شورا است نه تصمیم گیر آن. شورا هنوز در این مورد به جمع بندی نرسیده، به چه سبب مبحث را به ارگان های دیگر حواله می دهد؟

شورا هنوز در این مورد به جمع بندی نرسیده، به چه سبب مبحث را به ارگان های دیگر حواله می دهد؟نماینده مردم خمینی شهر تصریح نمود: به چه سبب اصل ۴۴ آری ولی اصل ۴۳ خیر؟ به چه سبب دولت اصل ۴۳ را اجرا نمی کند و نمایندگان هم در پی این اصل نیستند؟ احتیاج مهر ۹۷ آموزش و پرورش، ۱۳۶ هزار آموزشیار و تعلیم دهنده است. امروز افرادی که گفت وگو از شفافیت می زنند در مسائل اخلاقی و امنیتی کسانی می باشند که دفاع از محرمانه بودن همه چیز می کنند. چه طور یک مسئول به خودش جرات می دهد که بدون اثبات یک گناه در مورد آن اطلاع رسانی کند، آیا می خواهید فرهنگ فحشا را رایج شدن دهید؟ آیا می خواهید درگیری امنیتی و قوم ای ایجاد کنید؟ آیا می خواهید اعتبار های اسلام و امام را زیر سؤال ببرید؟

چه طور یک مسئول به خودش جرات می دهد که بدون اثبات یک گناه در مورد آن اطلاع رسانی کند، آیا می خواهید فرهنگ فحشا را رایج شدن دهید؟ آیا می خواهید درگیری امنیتی و قوم ای ایجاد کنید؟ آیا می خواهید اعتبار های اسلام و امام را زیر سؤال ببرید؟وی تاکید کرد: این طومار مردم قهرمان خمینی شهر است که آن را به رییس جلسه تقدیم می کنم، با آبروی یک شهر بازی نکنید و مسئله های سیاسی خود را به آبروی یک شهر گره نزنید. حتی دادگاه توان دارد غیرعلنی باشد، مسائل حقوقی و قضایی باید رعایت شود، هنوز تحقیقات صورت نگرفته، اصل مسئله ابهام آمیز است، گزارش ضد و نقیضی به دست می آید. شما شاهد بودید که مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان و خیلی از مسئولان دیگر چه اظهار کردند.

ابطحی در انتهاء با انتقاد از وضع آب استان اصفهان، اظهار کرد: آقایان بالادست آب اضافه می برد، یا دولت عزم ندارد، یا نمی تواند. اگر وضع آب اینچنین پیش برود اصفهان دچار مشکل جدی خواهد گردید. امروز بعضی از زمین های استان اصفهان یک متر نشست پیدا نموده است.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا