اقتصادی

چین برای گریز از تعرفه ها به آمریکا امتیاز می دهد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از روز جمعه ایرنا از تارنمای یی سی چین، این کشور پیشنهاد نموده هست که توان دارد برای برطرف نگرانی های آمریکا ۷۰ میلیارد دلار کالا از آن کشور خریداری کند.
چین افزوده هست که اگر آمریکا دارای تعهد گردد که تعرفه های تجاری را بر روی کالاهای این کشور اعمال نمی کند آن زمان چین برای واردات این میزان کالا از آمریکا آماده خواهد گردید.
چین به شدت دلواپس مقابله تجاری با آمریکاست زیرا اعتبار اضافی تجاری این کشور در مقابل آمریکا نزدیک به ۳۷۵ میلیارد دلار هست و این یک وزنه قوی برای شهر پکن و یک ناتوانی بزرگ تجاری برای واشنگتن محسوب می گردد.

این گزارش می نویسد که طبق پیشنهاد چین، در سال اول این کشور توان دارد ۷۰ میلیارد دلار کالا از آمریکا خریداری کند به شرط آنکه آمریکا دست از اعمال تعرفه بردارد.
گزارش بیانگر هست که دو طرف در حال بررسی این برنامه می باشند و رایزنی هایی میان آنان در جریان هست اما اگر تعرفه های آمریکا بر روی کالاهای چینی اعمال گردد این برنامه به اجرا در نخواهد آمد.
آمریکا گفته هست تا انتهاء ماه جاری میلادی تعرفه هایی به میزان ۲۵ درصد روی ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین اعمال و سرمایه گذاری شرکت های چینی را در آن کشور محدود می کند.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا