آخرین خبرها

با اهمیت ترین عنوان های خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

خبر ها داخلی
*********
تهران – ایرنا – «علی اکبر صالحی» ریاست سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به آمادگی زیرساختی تاسیسات نطنز برای رسیدن به سطح تولید یک میلیون سو در بلندمدت، اظهار کرد که حالا تنها طی مدت ۱۰ ماه با راه اندازی مجموعه سالن های ایجاد شده، میتوان ۱۹۰ هزار سو تولید کرد.
تهران – اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در پشتیبانی از اجرای توافق اتمی با ایران، قانون مسدودسازی تحریم های آمریکا را بروزرسانی کرد تا از این به بعد، کلیه تحریم های ثانویه این کشور بر علیه ایران را دربردارنده گردد.
تهران- هیات دولت در اطلاعیه ای بمناسبت روز قدس با دعوت از مردم برای شرکت در راهپیمایی این روز تاکید کرد: تنها راه مبارزه با تداوم گستاخی ها و کارهای تحریک آمیز رژیم اسرائیلی، حضور آگاهانه و لبیک دو مرتبه به تدبیر خردمندانه امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری هست.
لندن – سفیر اسبق انگلستان در سازمان بین المللی انرژی اتمی معتقد هست، مادامی که ایران در عمل به برجام پایبند باشد،جامعه جهانی با گفتمان ضد ایرانی آمریکا و اسرائیل هم نوا نخواهد گردید.
تهران – وزارت امور خارجه ایران شامگاه چهارشنبه در اطلاعیه ای، با یادآوری حساسیت روز جهانی قدس امسال، از تمامی ملت های مسلمان و آزاده جهان بویژه ملت شریف ایران خواست که با حضور در مراسم این روز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، از مردم مظلوم فلسطین پشتیبانی نمایند.
تهران- تیم ملی گلبال جمهوری اسلامی ایران با پیروزی مقابل جمهوری چک صعود به فاز بعدی رقابت های جهانی را حتمی کرد.
تهران – دکتر «حسن روحانی» ریاست جمهور در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی پادشاهی سوئد، ابراز امیدواری نمود که در پرتو مساعی مشترک جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی سوئد، ارتباطات و تعاملات دو کشور در عرصه های متفاوت بیشتر از پیش توسعه یابد.

اخبارخارجی
*********
بغداد – سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و معاون رییس جمهوری عراق بر محافظت و تقویت ثبات و امنیت در این کشور تصریح کردند.
لندن – وزیر امورخارجه انگلستان در دیدار با نخست وزیر رژیم اسرائیلی ضمن اهتمام بر تعهد لندن به محافظت برجام تصریح نمود که این توافق خوب ترین گزینه برای اطمینان از آینده امنیت در منطقه هست.
رم – مجلس نمایندگان ایتالیا به 'جوزپه کنته' نخست وزیر و دولت جدید ائتلافی این کشور رای اعتماد داد.
دوحه – امیر کویت خواستار حل بحران یمن با حضور تمامی گروه های درگیر و از طریق گفتگوها سیاسی گردید.
مسکو – ریاست جمهوری روسیه درخواست کشور کره شمالی از آمریکا برای عرضه ضمانت های امنیتی به این کشور را منطقی و ملموس قرائت کرد و اظهار کرد که کارهای پیونگ یانگ در زمینه کاهش تنش با واشنگتن برای کرملین نیز دور از انتظار بود.
تهران – پارلمان عراق در جلسه روز چهارشنبه خود علاوه بر فرمان به کنسل استفاده ازدستگاه های شمارش الکترونیکی، ستاد انتخابات این کشور را ملزم کرد صندوق های اخذ رای در حوزه های انتخابیه به طور دستی بازشماری گردند.
بغداد- منبع های خبری آخرین آمار منفجر شدن چهارشنبه شب شرق بغداد را ۱۰ کشته و ۱۹ مجروح اعلام نمودند.
تهران – آژانس کوچ سازمان ملل متحد گزارش کرد: درپی غرق شدن قایق پناهجویان در خلیج عدن در نزدیکی سواحل یمن، ۴۶ پناهجو کشته و ۱۶ تن دیگر گم شدند.
تهران – بعضی خبرگزاری های غربی چهارشنبه شب، از کوشش مخفیانه باراک اوباما رییس جمهوری سابق آمریکا برای دسترسی ایران به سامانه مالی این کشور خبر دادند.
مسکو – آژانس فضایی فدرال روسیه (روس کاسموس) چهارشنبه اعلام نمود که سه خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی با فضاپیمای «سایوز.تهران – شهرداری پاریس چهارشنبه شب اعلام نمود: 'نبیل رجب' مبارز و شیعه بحرینی به سبب مبارزات و فعالیت هایش در دفاع از حقوق بشر، تابعیت افتخاری فرانسه دریافت نمود.
مسکو – ریاست جمهوری روسیه با تاکید برمالکیت مسکو بر کریمه اعلام نمود که این منطقه را هیچ وقت به اوکراین پس نمی دهیم.
مسکو – یک منبع آگاه در دستگاه دیپلماسی روسیه از توافق مسکو و واشنگتن برای دیدار وزرای امور خارجه دو کشور اطلاع داد.
بغداد- یک منبع در وزارت خارجه عراق روز چهارشنبه اعلام نمود که عراق ، معاونت مجمع عمومی سازمان ملل را برعهده گرفت.
تهران – نتیجه های یک نظرسنجی در مغرب نشان می دهد، ۶۸ درصد از شهروندان این کشور خواهان مجازات افرادی می باشند که در ملاء عام روزه خواری می کنند.
کابل – همزمان با صدای اذان مغرب، انفجاری در کابل پایتخت افغانستان اتفاق افتاد و این منفجر شدن متاثر از بمب کنار جاده ای در مسیر کاروان حامل رهبر حزب اسلامی افغانستان بوده هست.
دمشق- «حسام شعیب» کارشناس مسئله های سیاسی جهان اسلام و محقق سوریه ای مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه 'قدس تنها مربوط به ملت و گروه های فلسطینی و حتی جهان اسلام نیست'، تاکید کرد: قدس باید به یک آرمان جهانی تبدیل گردد.
تهران – دانشگاه حران ترکیه روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود، درصدد ایجاد یک شعبه دانشگاهی در شهر الباب در شمال سوریه، هست، اقدامی که از آن میتوان به عنوان افزایش نفوذ فرهنگی آنکارا در این منطقه تعبیر کرد.
تهران – خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از منبع های خبری خود از عزیمت دیپلمات های آمریکایی به دیگر کشورها بویژه در اروپای شرقی اطلاع داد که ماموریت آنها، اخطار در رابطه با پیامدهای ارتباطات تجاری با ایران هست.
تهران – سودان روز چهارشنبه در چارچوب آن چه تعهد دولت خارطوم به منع گسترش جنگ افزار اتمی عنوان شده هست، تمامی ارتباطات نظامی خود با کشور کره شمالی را قطع کرده هست.
تهران – یک مسئول بلندپایه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: ناتو با در خواست عضویت قطر در پیمان آتلانتیک شمالی مخالفت کرد.
دمشق- نمایندگان پارلمان سوریه امروز (چهارشنبه) در نشست علنی خود و طبق نظام داخلی این پارلمان 'حموده الصباغ' عضو حزب بعث این کشور را برای یک دوره یکساله دیگر به عنوان ریاست پارلمان سوریه برگزیدند.
تهران – یک سخنگوی بوئینگ روز چهارشنبه اعلام نمود که این شرکت بنابراین برگشت تحریم های آمریکا، هواپیما به ایران تحویل نخواهد داد.
مادرید- «آنا پالاسیو» وزیر سابق امورخارجه اسپانیا در مقاله ای در روزنامه «ال پاییس» درج کرد: موضع ریاست جمهوری آمریکا درباره برنامه اتمی ایران حاکی خطرهای جدی و در تضاد با منطق برجام هست.

شبس*۱۶۱۳*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا