آخرین خبرها

مراسم بیست ونهمین سالگرد ارتحال امام در وین برگزار گردید/ پیام سید حسن خمینی

با مشارکت مرکز اسلامی امام علی(ع)‌ وین و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتریش، مراسم بیست‌ونهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عصر روز دوشنبه ۱۴ خرداد در مرکز اسلامی امام علی(ع) وین برگزار گردید.

به گزارش تدبیرشرق به نقل از جماران، در این مراسم، جمعی از دیپلماتها و کارگزاران دفاتر کشورمان مستقر در وین و علاوه بر این علاقه مندان به انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(س) از ملیت های متفاوت در آن حاضر بودند.

  حجت الاسلام دکتر محسن زاده ریاست مرکز اسلامی امام علی(ع)، به عنوان اولین سخنران؛ در قسمتی از اظهارات خودگفت: در میان سیل نظریات سیاسی و مکاتب فکری و ایدئولوژیک؛ حضرت امام(ره) از انگشت شمار افرادی هست که خط و خطوط  معمول را شکسته و فراتر از همه ی قواعد، جریانی جدید را بنا نهاده و در مسیری قدم نهاده هست که نه فقط دانشمندان غیراسلامی لکن بزرگان و دانشمندان اسلامی هم نتوانسته بودند در این مسیر حرکت کنند و به کوشش فکری حضرت امام در این راه برسند. حضرت امام از همان اوائل جوانی تفکر ی قیام مستضعفان عالم برای در هم کوبیدن مستکبران را در سر داشتند.

دکتر مولایی سفیر کشورمان در اتریش و علاوه بر این امام مسجد شیعیان پاکستانی در وین نیز هر یک در سخنانی به تعریف جنبه های متفاوت شخصیتی بنیانگذار جمهوری اسلامی و علاوه بر این اثرگذاری واقع شدن انقلاب اسلامی ایران تحت رهبری امام راحل بر آدم ها و جوامع حق‌طلب و آزادی خواه در سراسر دنیا پرداختند.

دیگر بخش با اعتبار، پیام یادگار امام حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی بود که برای این مراسم  به صورت مخصوص ارسال  شده بود و توسط مهندس مهرداد آگاهی رایزن فرهنگی کشورمان در اتریش قرائت گردید. در این پیام آمده بود:

بسمه تعالی

برادرهای و خواهران گرامی، شرکت کنندگان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی رحمت الله بر علیه در مرکز اسلامی امام علی(ع) ، وین

 

 

 امام خمینی و انقلاب اسلامی در بعد جهانی خود پیام رسان و منادی اخلاق توحیدی و زندگی در زیر سایه پیام انبیاء الهی سلام الله علیهم  اند؛ چیزی که میتوان آن را گمشده ی عصر حاضر دانست.  

ان شاء الله

برادرتان سید حسن خمینی

١۴ خرداد ١٣٩٧

 

ان شاء اللهآیت الله راشد یزدی آخرین سخنران این مراسم بود.

وی ضمن تسلیت ایام شهادت امیرالمومنین علی(ع) در اظهارات خود کلمه «انقلاب» را از مطهرات ذکر نمود و اظهار کرد: انقلاب یعنی دگرگونی تغییر یافته در وجود اشخاص و جامعه.

 

 وی اظهار کرد: طبق معمول انقلاب ها ابتر می باشند و تغییر ماهیت می دهند. اما انقلاب اسلامی ایران به دلیل  استمرار حضور مردم در صحنه ها به طور مستمر ماهیت خود را محافظت کرده هست.

ذکر  خاطرتی از حضرت امام(س)، بخش دیگری از اظهارات آیت الله راشد یزدی را تشکیل می داد که مورد توجه حضار جای گرفت.

در بخش هایی از این مراسم، کلیپ های کوتاه ذی ربط به ایام ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی پخش گردید.

 

photo_2018-06-05_01-44-27photo_2018-06-05_01-43-07photo_2018-06-04_21-04-37photo_2018-06-04_21-08-20

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا