آخرین خبرها

گله های آزادکار المپیکی ایران از مدیران استانی

نصیری آزادکار نفر نخست وزن ۷۰ کیلوگرم ایران در رقابت های انتخابی تیم ملی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: بعد از این همه سال حضور در اردوهای تیم ملی و افتخار آفرینی علی رغم متاهل بودن، هنوز شغل و مرجع درآمد ثابتی ندارم و از این بابت خجالت می کشم.
وی گفت: متاسفانه در این سال ها، هیات کشتی و اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان هیچگونه حمایتی از من به عنوان ملی پوش این استان نداشتند و تنها هیات کشتی سال گذشته برای جام جهانی و سال کنونی برای اکتساب عنوان نخست انتخابی، یک میلیون تومان پرداخت نمود.
دارنده مدال طلای سال ۲۰۱۶ قاره آسیا دنبال کرد: زنجان مثل استان های مازندران و تهران تعداد بسیاری قهرمان و ملی پوش نداد و تعداد ملی پوشان انگشت شمارند، با این وجود مدیران حمایتی از این ورزشکاران نمی کنند.

دارنده مدال طلای بازی های کشورهای اسلامی یادآور گردید: برای ورزشی مشابه فوتبال در کشور این همه هزینه می گردد و حتی مدتی قبل نیز ملی پوشان ایران با رییس جمهور ملاقات داشتند اما کشتی به عنوان یک ورزش مدال آور در سطح جهان و المپیک هیچ وقت از پشتیبانی های لازم از سوی مدیران رو به رو نمی توان.

وی که پیشینه حضور در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو را دارد گفت: بعد از تغییر قوانین و افزایش وزن ها، از ۶۵ به ۷۰ کیلوگرم تغییر وزن دادم و قوانین به شکلی هست که دو ساعت بعد از وزن کشی باید کشتی بگیری و از طرف دیگر وزن کم کردن با توجه به شرایطی که داشتم، برایم سخت شده بود.
نصیری دنبال کرد: تیم ملی کشتی آزاد قبل از حضور در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا دو تورنمنت بین المللی تفلیس گرجستان در روزهای ۱۲ تا ۱۵ تیر و رقابت های بین المللی جام یاشار دوغو ترکیه در روزهای ۵ تا ۷ مرداد را پیش رو دارد و نمی دانم که در کدامیک از این دو رخداد حضور خواهم داشت.
وی در جواب به این سووال که بعد از ناکامی در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو و پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۷ جهان در پاریس، وقت گرفتن مدال جهانی نرسیده هست؟ گفت: از المپیک خاطره خوبی ندارم و در مسابقات جهانی با اندکی دقت می توانستم مدال بگیرم و در سال ۲۰۱۸ و چنانچه به عنوان نفر نخست وزن ۷۰ کیلوگرم انتخاب شوم، کوشش دارم که این طلسم را بشکنم و به اولین مدال جهانی خود دست یابم.
نصیری درباره حضور «نیما اشقاقی» آزادکار جوان مازندرانی و یکی از مدعیان وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد در تیم ملی یادآور گردید: در ایران کشتی گرفتن بسیار سخت هست به به صورتی که از ۱۴ مدعی حاضر در این وزن حدود ۶ نفر از استان مازندران بودند که همگی آنان نیز خوب و آماده می باشند و نیما اشقاقی نیز جوان خوب و با استعدادی هست.
میثم نصیری در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو در رتبه پانزدهم و در رقابت های جهانی سال ۲۰۱۷ پاریس نیز در رتبه دهم جای گرفت.
وی طلا و برنز پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی قاره آسیا در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۷ را در کارنامه دارد، ضمن آنکه در جام جهانی سال ۲۰۱۷ بهمراه تیم ملی قهرمان گردید.
رقابت های کشتی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا روزهای ۲۸ تا ۳۱ مرداد برگزار می گردد.
رشته کشتی در بازی های آسیایی در وزن های المپیکی برگزار می گردد؛ به به صورتی که در کشتی آزاد، کشتی گیران وزن های ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷، ۱۲۵ کیلوگرم و در کشتی فرنگی کشتی گیران وزن های ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷، ۱۳۰ کیلوگرم حاضر خواهند بود و شش وزن نیز به کشتی بانوان اختصاص داده شده هست.
پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۸ نیز از ۲۸ مهر تا ۴ آبان ماه در بوداپست مجارستان برگزار می گردد.
ورزشی**۱۰۶۷**۱۵۹۷

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا