آخرین خبرها

امام خمینی (ره) روح زمانه بود

به گزارش تدبیرشرق به نقل از گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سید عباس صالحی با بیان اینکه حضور در این مراسم توفیقی برای ما هست، گفت: حضور در این مراسم برای ما که نوجوانی خود را با نفس امام راحل شروع کردیم و نفس جوانی ما به نفس پیر جماران گره خورد، افتخار هست.

ولی به صورت قطع مردم ایران راه امام راحل را دنبال می نمایند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: درست هست که امام راحل در بین ما نیستند، اما یادگاران امام در بین ما هستند، آن بزرگ مردی که روح زمانه بود و به زمانه روح بخشید.

در قسمتی از این آیین آیت الله سیدحسن خمینی در سخنانی با اشاره به روح لطیف هنرمندان گفت: خاک نهاد یک هنرمند در مواجهه با باران گل پرورش می دهد، اگر باران در شوره زار خس تولید می‌کند در جان هنرمند گل می‌کارد.

وی دنبال کرد: اگر هنر را از آدم ها جدا کنیم تاریخ انسانی زشت می گردد. با پیامبران و هنرمندان تاریخ بشری افتخارآمیز می گردد. هنرمندان در طول تاریخ روح آدم ها را صفا دادند ‌و تلطیف کردند و علی رغم آزرده خاطری در جامعه شکوفایی ایجاد نموده و تاثیرهای زیادی در زندگی آدم ها داشته اند.

یادگار امام خمینی (ره) یادآور گردید: تفاوت علم و هنر در این هست که علم تجزیه مرکبات عالم هست، اما هنر اجزا را ترکیب می‌کند و تمام آن چیزهایی که نامنظم هست را طوری در کنار هم می گذارد که روح آدم را متحول می کند.

وی تصریح نمود: با این ترکیب هست که هنر تولید می گردد. در نتیجه روح هنر، اتحاد هست، اگر روح علم کثرت هست، هنر روحش اتحاد هست و در اصل هنر توحید به شمار می آید. هنرمند به این‌خاطر هنرمند هست که متضادها را همسان می کند، هنرمند کسی هست که بتواند اتحاد ایجاد کند، یکسری کلمات را اگر به ما بدهند توان نداریم از آن چیزی در بیاوریم اما یک شاعر چنان از آنان اثر هنری می سازد که روح آدم را تلطیف می‌کند.

تولیت آستان امام خمینی (ره) گفته بود: علی رغم این حیرت از هنر، آیا با چنین تعریفی، انقلاب یک هنر نبود و دل ها را با هنرمندی به هم‌ نزدیک نکرد؟ انقلاب اسلامی هم هنر بزرگی بود زیرا زیادی از دل های متفرق را واحد کرد و توانست یک ملت را همدل بسازد.

آیت الله خمینی افزود: امروز اگر می گوییم که به هنر احتیاج داریم یعنی به اتحاد احتیاج داریم. هنرمند ما‌ بیشتر از همه در ایجاد اتحاد موظف است

هنرمند ما‌ بیشتر از همه در ایجاد اتحاد وظیفه داردیادگار امام راحل گفت: انقلاب اسلامی با هنر عجین هست زیرا با اتحاد عجین بوده هست. در کمال خوشبختی هنر انقلاب در رشته های بسیار مختلفی اقدامات بزرگی خلق کرده هست و این هم جای شکر و تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: هنر با آزادی توام هست و‌ هنرمند در محیط آزاد می‌تواند به تولید هنر پرداخت کند و امید هست در وزارت فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی این مبحث مراعات گردد.

در نتیجه گزارش، آئین اختتامیه پنجمین سمینار سراسری تئاتر مردمی با حضور آیت الله سید حسن خمینی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محسن مؤمنی شریف ریاست حوزه هنری برگزار گردید و از برگزیدگان پنجمین سمینار سراسری تئاتر مردمی تقدیر نمودند.

 

 

 

 

 

 

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا