آخرین خبرهاتدبیر ورزشیخبر داغ

با گزینه های احتمالی تصدی مدیریت سازمان ورزش و جوانان استان گیلان بیشتر آشنا شوید

ورزش گیلان

به گزارش تدبیر شرق به نقل از خزر انلاین؛ اداره کل ورزش و جوانان فعلی و تربیت بدنی سابق، مدیران فراوانی را به خود دیده است. از محمد فولادی، محمود نوری و برانوش نیک بین گرفته تا رضا محمدی، محمد بابایی و البته مسعود رهنما. البته همگان متفق القول دوران تصدی افشین مولایی هم کوتاه مدت اما تاثیرگزار بوده است.

در هر صورت از زمانی که مسعود رهنما این صندلی را به مریم بخشی تقدیم کرد تا به امروز، رزومه بیش از ده پانزده نفر روی میز وزیر ورزش و جوانان برای تصدی پست مدیرکلی ورزش و جوانان استان گیلان قرار گرفت و همین امر روند انتخاب مدیر آینده را برای وزارتخانه کمی مشکل ساز کرده است.

۱- مریم بخشی
اگر قرار باشد میرکل بعدی از درون اداره کل ورزش و جوانان انتخاب شود، خانم بخشی یکی از محتمل ترین گزینه ها برای کسب این کرسی است چراکه پیش از این معاونت ورزشی این اداره کل را برعهده داشته و شناسه های مدیر محبوب استاندار یعنی جوان بودن و زن بودن را داراست. بخشی در کنار تجارب مدیریتی ارزشمند، سرپرستی ورزش بانوان استان و همچنین سرپرستی هیات ورزش های همگانی را نیز در کارنامه خود دارد.

۲- رضا مودبی
مودبی پس از یک دهه ریاست در اداره ورزش و جوانان لنگرود، توسط محمد بابایی به سمت معاونت ورزشی اداره کل منصوب شد با این حال با تصدی رهنما بر کرسی مدیرکلی ورزش، به رودسر کوچانده شد و مدتی بعد در تصمیمی عجیب شبانه از سمت ریاست اداره ورزش و جوانان رودسر نیز کنار گذاشته شد. اگرچه در حال حاضر مودبی سمتی ندارد ولی سابقه درخشان این مربی کشتی در مدیریت و همچنین تلاش خستگی ناپذیری که حامیان ورزشی برای مدیریت وی می کنند، می تواند مودبی را به یکی از گزینه های محتمل برای تصدی بر کرسی مدیرکلی ورزش و جوانان استان تبدیل کند. مودبی در سابقه کاری خود دبیری هیات کشتی استان گیلان را هم دارد.

۳- مرتضی مسرور
مسرور از نیروهای قدیمی اداره کل ورزش و جوانان است که مدتی عهده دار معاونت ورزشی هم بوده است. با این حال، با آمدن رهنما به اتاق فکر این اداره کل واقع در انتهایی ترین بخش ساختمان سابق اداره ورزش رشت منتقل شد تا کمتر در جلوی دید باشد. وی پیش از رهنما نیز گزینه مدیرکلی بود و قاعدتا در حال حاضر نیز می تواند گزینه آلترناتیوی برای این سمت باشد اما عبور از این مسیر برای مسرور مطمئناً به همین سادگی نیست، اگرچه نعمت داشتن رفیقی همچون عبدالغفار شجاع، مشاور دکتر نوبخت می تواند گره گشای برخی مسائل باشد.

۴- مجید احمدپور
شاید ناشناخته ترین گزینه لیست، مجید احمدپور باشد، وی که اصالتی گیلانی دارد سابقه معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان قزوین را در پرونده دارد در حال حاضر نیز رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان تاکستان قزوین می باشد. شایعه شده وی نیز رزومه خود را تحویل وزارتخانه داده و از سوی یکی از اعضای حزب اعتدال و توسعه نیز حمایت می شود.

۵- محمدرضا گلی
گلی، معاون اسبق اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان که بواسطه حضور در حزب اعتدال و توسعه، توسط کیوان محمدی به سمت معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی دست پیدا کرد، همیشه یکی از گزینه های مدیرکلی سازمان آموزش و پرورش استان گیلان بوده است. با این حال حضورش در سال های اخیر در ورزش گیلان و سابقه ورزشی که از طریق تصدی بر ریاست هیات پینگ پونگ استان گیلان برای خود به هم زده است، او را هم به لیست گزینه های محتمل برای تصدی بر ورزش گیلان افزوده است. اگرچه بعید است وی سازمان مدیریت و حضور در جوار کیوان محمدی را رها کند و به سازمان دیگری برود.

۶- یونس رنجکش
رنجکش در حال حاضر فرماندار آستارا است. وی که پیشتر در سمت مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بوده و بواسطه مسئولیت در ستاد صیانت از دریا ارتباط تنگاتنگی با اداره کل ورزش و حوزه نجات غریق داشته، همیشه یکی از گزینه های محتمل برای کسب این کرسی بوده است. رنجکش از معدود اعتدالیون استان است که برای مدت کوتاهی سرپرستی هیات والیبال استان گیلان را نیز بر عهده داشته است.

۷- هادی نوری
نوری از دیگر اعتدالیون استان گیلان به شمار می رود که کارنامه مدیریتی قابل قبولی را از خود در اداره کل کتابخانه های عمومی استان به جا گذاشته است. وی از معدود مدیران ورزشکار استان هم به شمار می رود و گفته می شود در گذشته کشتی گیر قهاری بوده است. حضور نوری در راس اداره کل ورزش و جوانان گیلان شاید در روزهای پرتنش این اداره بتواند آرامش را به این سازمان عریض و طویل هدیه کند. نوری پیش تر هم یکی از گزینه های تصدی بر کرسی مدیر کلی ورزش و جوانان گیلان بوده است.

۸- رحمان کاظمی
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری رودسر که دوران موفقی را در این حوزه پشت سر گذاشته نیز گزینه دیگری است که سودای ریاست بر اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان را در سر می پروراند. کاظمی که دستی بر شعر و ادبیات دارد در حال حاضر ریاست هیات والیبال رودسر را نیز برعهده دارد و در مقطعی گزینه معاونت تندرستی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش استان گیلان نیز بوده است. وی در سوابق خود از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۰ دبیر ورزش اداره آموزش و پرورش بوده است. نقطه قوت رزومه رحمان کاظمی تحصیلات مقطع لیسانس وی در رشته تربیت بدنی از دانشگاه معتبر تهران می باشد ‌.او قهرمانی والیبال آموزشگاههای استان گیلان و نائب قهرمانی والیبال فرهنگیان گیلان را نیز در سوابق خود دارد . وی در سال ۱۳۹۲ رییس ستاد دکتر روحانی در شهرستان رودسر بوده است.

۹- جواد تن زاده
تعجب نکنید! از وقتی که تن زاده مالکیت باشگاه سپیدرود رشت را در دست گرفت، همواره نامش به عنوان یکی از گزینه های تصدی بر مناصب حساس استانی، توسط برخی رسانه ها طرح گردیده است، مدتی از او به عنوان گزینه معاونت برنامه ریزی استانداری گیلان نام برده می شد. بعدها تصاویری منتشر شد که حکایت از تلاش تن زاده برای تصدی بر کرسی مدیرکلی راه و شهرسازی گیلان داشت. تصاویری که البته هیچگاه اصالتش مشخص نشد. این روزها هم از او به عنوان یکی از گزینه های تصدی بر اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان نام برده می شود. حتی شنیده هایی وجود دارد که وی برای کسب این مهم، دیدارهایی با اشخاص سرشناس سیاسی استان نیز داشته است.

البته این، همه کسانیکه خود را کاندید کرده اند یا کاندیدشان کرده اند، نیست چرا که در این لیست می توان به دو معاون دیگر اداره کل یعنی خانم سهیلا یاور مسرور و هاشم اسماعیلی نیز اشاره کرد، جمشید شاه محمدی رییس فعلی اداره ورزش و جوانان شهرستان رشت و حسن آموزگار معاون سابق اداره کل ورزش و جوانان استان نیز از دیگر افرادی هستند که می بایست شانسی برای آنان هم قائل بود. حتی شایعه بود مازیار فریدخمامی از قهرمانان کاراته هم چندان بی میل به تصدی بر کرسی مدیرکلی ورزش و جوانان گیلان نیست.

هرچه که هست و هر که که هست امید داریم مدیرکل بعدی ورزش و جوانان گیلان بتواند به امر خطیر توسعه ورزش بپردازد تا لااقل برای المپیک آتی، گیلان گزینه ای درخور داشته باشد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا