آخرین خبرهابین الملل

چاووش اوغلو: اروپا نمایش داد در مورد دموکراسی نرمال دوگانه دارد

به گزارش تدبیرشرق به نقل از ایسنا، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهار کرد وگو با خبرگزاری دویچه وله اظهار کرد: ترکیه به اتحادیه اروپا و این اتحادیه به ترکیه احتیاج دارد. ما به این مسئله آگاه هستیم اما بعضی از کشورهای اروپایی متاسفانه این حقیقت را فهم نمی کنند.

وزیر خارجه ترکیه که برای شرکت در بیست و پنجمین سالگرد هجوم به خانه یک خانواده ترک تبار توسط اشخاص راست تندرو به آلمان عزیمت کرده بود در اظهار کرد وگو با یک خبرگزاری اعلام نمود: اتحادیه اروپا نرمال دوگانه در ازای دموکراسی اعمال می کند.

وی با اشاره به تصمیم هلند و بعضی از کشورهای اروپایی مبنی بر اعمال ممنوعیت بر برپایی کمپین های انتخاباتی توسط سیاستمداران ترکیه در خاک کشورشان اظهار کرد: وقتی که هلند اذن نداد ما با مردم کشورمان در هلند دیدار نماییم تنش هایی میان دو طرف به وجود آمد و این تنش ها از طرف ما شروع نشد.

چاووش اوغلو افزود: شما فهم خود را از مقوله دموکراسی دارید و وقتی که استانداردهای دموکراتیک را نقض و اعلام می کنید که این مسئله مربوط با تمامیت ارضی هست. در چنین حالتی شما چه طور می خواهید دموکراسی را به ترکیه تعلیم دهید؟ چه کسی چنین حقی را به شما می دهد؟ شما فکر می کنید این حق را دارید که ترکیه را مورد انتقاد قرار دهید اما شما باید این مسئله را بپذیرید که من نیز توان دارم هر کشوری را که استانداردهای دموکراتیک را نقض کند مورد انتقاد قرار دهم.

وی در ادامه اظهار کرد: شما فکر می کنید هرآنچه که کشورهای اروپایی بیان می کنند درست بوده و هر آنچه که ما می گوییم نادرست هست؟ این مشکل شماست.

وزیر امور خارجه ترکیه در مورد تمدید چندین باره وضع خارق العاده در ترکیه بعد از کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ اظهار کرد: امنیت مردم کشور من بسیار با اهمیت تر از اظهارنظرها و فهم شماست. شما نمی خواهید فهم کنید که چه رخدادی در ترکیه اتفاق افتاد. زیادی از کشورها در غرب از کودتاچیان پشتیبانی می کنند.

با این وجود چاووش اوغلو در مقابل اصرار خبرنگار برای معرفی نام های کشورهای حمایت کننده کودتا از بیان نام کشورها اجتناب کرد.

او اظهار کرد: زیادی از وزرای کشورهای جهان همان شب کودتا از من این سؤال را پرسیدند که ترکیه با این کودتاچیان چه طور مشی می کنند. به جای اینکه از من بپرسند که وضع در ترکیه چه طور هست.

چاووش اوغلو در جواب به این سؤال که ترکیه با استفاده از دیپلماسی گروگان گیری در پی استرداد فتح الله گولن هست اظهار کرد: ما در پی دیپلماسی گروگان گیری نیستیم.

چاووش اوغلو در حالی این سخنان را گفته بود که رجب طیب اردوغان، ریاست جمهور ترکیه در یک سخنرانی اعلام نمود: آنان بیان می کنند کشیش را به ما تحویل دهید در حالی که شما نیز یک کشیش دارید. شما نیز وی را به ما تحویل دهید. پس از ان ما برونسان را به شما تحویل می دهیم.

چاووش اوغلو در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به وضع سوریه مدعی گردید: “چاووش اوغلو در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به وضع سوریه مدعی گردید: “اسد دیگر توان ندارد سوریه را اداره کند زیرا او نزدیک به یک میلیون آدم را کشته هست. این مسئله بستگی به مردم سوریه دارد و آنان کسانی می باشند که تصمیم گیری می کنند چه کسی اداره کشورشان را برعهده داشته باشد.”

“وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه اظهاراتش از ارتباطات با ایران پشتیبانی کرد.

او اظهار کرد: ایران یک بازیگر با اهمیت هست.

انتهای پیام

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا