آخرین خبرها

نیروهای ترکیه وارد چند روستای کردستان عراق شدند / تشکیل جلسه با مردم روستاها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شماری از نیروهای زمینی ارتش ترکیه روز جمعه وارد روستاهای کردنشین در استان اربیل عراقی شده و از مردم محلی خواستند در شناسایی نیروهای پ.ک.ک به آنها کمک کنند.

به گزارش ایرنا، در اقدامی عجیب نیروهای ارتش ترکیه در عمق ۱۵ کیلومتری خاک عراق وارد شماری از روستاهای استان اربیل شده و با مردم این روستاها تشکیل جلسه دادند.
شاهدان عینی در این خصوص به خبرنگار ایرنا در اربیل گفتند: نیروهای ارتش ترکیه در این دیدارها با اشاره به اینکه آنها برنامه ای برای آزار و اذیت مردم کردستان عراق ندارند از روسای روستاها خواستند در شناسایی نیروهای پ.ک.ک در منطقه به آنها کمک کنند.
ارتش ترکیه بیش از ۳ ماه است که شمار زیادی از نیروهای خود را وارد عمق ۱۶ کیلومتری خاک عراق در منطقه کردستان عراق کرده و تاکنون بیش از ۳۰ پایگاه نظامی در این مناطق احداث کرده است.
با افزایش تحرکات ارتش ترکیه در سطح زمین در کردستان عرا،ق برحجم درگیریها میان نیروهای ارتش و شماری از اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) افزوده شده است.
دولت ترکیه پ.ک.ک را یک سازمان تروریستی معرفی کرده است.
این تحرکات در حالی است که تشکیلات محلی اقلیم کردستان عراق هیچ واکنشی به این تحرکات در روستاهای مرزی در این منطقه واکنشی نشان نداده است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا