آخرین خبرهابین الملل

اسرائیل از بمباران حدود ۳۵ موضع حماس و جهاد اسلامی در نوار غزه خبر داد

اسرائیل بمباران حماس و جهاد اسلامی

ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم حدود ۳۰ موضع را در نوار غزه بمباران کرده‌اند.

به گزارش تدبیرشرق، به نقل از اسپوتنیک، آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل در توییتر نوشت: حدود ۳۰ موضع تروریستی در نوار غزه هدف قرار گرفته شد که از جمله این مواضع، یک تونل تروریستی هجومی در منطقه کرم شالوم بود.

وی در توییت دیگری نوشت: ارتش با جنگنده‌های خود بیش از ۳۵ موضع تروریستی در هفت پایگاه تروریستی وابسته به سازمان‌های تروریستی حماس و جهاد در نوار غزه را هدف قرار داد.

پیشتر گزارش شد جنگنده‌های اسرائیلی در این حملات مقرهای وابسته به گردان‌های القدس وابسته به جهاد اسلامی را در نوار غزه هدف گرفتند. در عین حال گزارش شده مقر البدر وابسته به گردان‌های القسام وابسته به حماس در غرب غزه نیز با دو موشک جنگنده‌های صهیونیستی هدف گرفته شد.

این حملات احتمال می‌رود در پاسخ به حملات خمپاره‌ای صبح امروز نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک به نوار غزه صورت گرفته باشد که گفته می‌شود قوی‌ترین حمله مقاومت به سرزمین‌های اشغالی از سال ۲۰۱۴ بوده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از حملات امروز نیروهای مقاومت، نشستی با مسئولان نظامی این رژیم برگزار و تهدید کرد “پاسخی کوبنده” در انتظار عاملان این حمله خواهد بود.

او گفت: گروه‌های فلسطینی به خاطر حملات امروز بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد. ارتش درحال بررسی گزینه‌های مختلفی برای پاسخ به این اقدام است و حماس را به عنوان طرفی که اداره غزه را بر عهده‌ دارد، مسئول این حملات می‌داند. اسرائیل پاسخ به حملاتی که جهاد و حماس مشترکا انجام دادند را واجب می‌داند.

بنا بر اعلام پایگاه العهد، پایگاه‌های الفجر، عرفات،‌ براق و بشائر الانتصار، مالک و پایگاه دریایی وابسته به گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی هدف چندین موشک جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

جنبش حماس هم در واکنش به این حملات و تهدیدهای نتانیاهو، تاکید کرد: آنچه امروز انجام دادیم حق طبیعی ما برای دفاع از ملتمان بود.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا