اسلایدراقتصادیملی

وزیر امور خارجه: درباره برجام و تامین منافع اقتصادی تهران و دهلی‌نو با وزیر خارجه هند گفت‌وگو می‌کنم

ظریف

وزیر امور خارجه تاکید کرد: رابطه ما با هند، روابطی است که قبل از برجام وجود داشته و بعد از آن هم گسترش یافته است. ما اطمینان داریم روابط دو کشور کماکان رو به رشد و گسترش خواهد بود.

به گزارش تدبیرشرق، محمدجواد ظریف در بدو ورود به دهلی‌نو در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفرش به هند گفت: سفر به هند، یک سفر کاری است. در هفته گذشته تصمیم گرفتیم در ادامه مشورت‌هایی که با شرکای سیاسی و اقتصادی‌مان داریم و هند هم یک شریک مهم سیاسی و اقتصادی ایران در منطقه است، با حضور سایر دوستان از بخش‌‌‌های مختلف دولتی به هند سفری داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه دیدارهای خود در دهلی‌نو اظهار داشت: صبح دوشنبه همکاران من از وزارتخانه‌‌‌های مختلف با همتایان خود ملاقات خواهند داشت. دوشنبه بعد از ظهر نیز ملاقات کاری مفصلی با وزیر امور خارجه هند دارم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: در دیدار با وزیر امور خارجه هند هم درباره برجام و اقدامات خلاف قانون آمریکا در خروج از برجام و هم نحوه تامین منافع اقتصادی دو کشور در شرایط کنونی گفت‌وگو می‌کنیم. از سوی دیگر، زمینه را برای گسترش همکاری‌های بسیار خوب ایران و هند به عنوان دو شریک مهم مهم خواهیم کرد.

ظریف درباره روابط تهران و دهلی‌‌نو پس از خروج آمریکا از برجام هم تصریح کرد: رابطه ما با هند، روابطی است که قبل از برجام وجود داشته و بعد از آن هم گسترش یافته است. ما اطمینان داریم روابط دو کشور کماکان رو به رشد و گسترش خواهد بود.

وی با اشاره به زمینه‌های روابط همکاری میان دو کشور خاطرنشان کرد: زمینه‌‌های مختلف همکاری به ویژه در حوزه انرژی داریم ولی سایر حوزه‌ها مانند تجارت و حمل و نقل زمینه‌‌های خوبی برای همکاری دو کشور است که در این سفر همه زمینه‌ها را با حضور مقام‌های وزارتخانه‌‌های مختلف بررسی می‌‌کنیم.

/ایلنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا