استان ها

منابع آبی گیلان محدود است / ۲۹۳ میلیارد تومان تکمیل کننده پروژه آب و فاضلاب شهری آستارا

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان گفت : پروژه آب و فاضلاب شهری آستارا برای تکمیل ۲۹۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

تدبیرشرق/مهندس سید محسن حسینی در آیین کلنگ زنی پروژه های آب و فاضلاب شهری آستارا ، اظهار کرد : منابع آبی استان گیلان محدود هستند و باید این منابع را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه طرح های بزرگ آبرسانی گیلان هشت و طرح های جمع آوری فاضلاب استان ۱۱ طرح می باشد ، ادامه داد : فقط پروژه آب و فاضلاب شهری آستارا برای تکمیل به رقمی معادل ۲۹۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

حسینی با بیان اینکه در این مراسم شاهد کلنگ زنی دو پروژه در بخش های آب و فاضلاب شهری آستارا هستیم ، افزود : اجرای قسمتی از شبکه ثقلی جمع آوری فاضلاب محله عباس آباد توسط شرکت آب و فاضلاب استان گیلان و با پیمانکاری شرکت خزر پیدا آغاز گردید که برای تحقق آن رقمی معادل یک میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد : با اجرای این پروژه می توان فاضلاب قسمتی از این محله را به وسعت ۳۲ هکتار جمع آوری و کل فاضلاب حاصل را توسط تلمبه خانه PAعباس آباد که محل آن انتهای خط پیش بینی شده است ، منتقل نمود.

مدیرعامل آبفای گیلان در بخش دیگر سخنان خود به اجرای پروژه بخشی از رینگ آبرسانی شهر آستارا اشاره کرد و گفت : طرح مذکور توسط شرکت آب و فاضلاب استان گیلان و با پیمانکاری شرکت آشیان گستر آروین اجرا می شود.

وی اضافه کرد : برای این منظور رقمی معادل یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

 

رنجکش: دولت عزم جدی برای جبران عقب ماندگی های توسعه ای آستارا دارد

 

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: دولت تدبیر و امید عزم جدی برای جبران عقب ماندگی های توسعه این شهرستان در گذشته را دارد و مصمم به رفع این مشکلات است.

یونس رنجکش نیز در این مراسم اظهار کرد : اجرای پروژه های زیرساختی و نگاه ویژه به توسعه اقتصادی و بهره مندی از ظرفیت های شهرستان مرزی بندر آستارا از جمله اقداماتی است که دولت در سطح ملی پیگیر آن است که در این زمینه شاهد راه‌اندازی بندر و منطقه ویژه و همچنین بارانداز ریلی و اتصال آستارا به اقتصاد جهانی از طریق خط راه آهن هستیم.

وی ادامه داد : در بخش توسعه زیرساختهای عمرانی هم احداث سد لاستیکی، اجرای پروژه‌های آبرسانی، برق رسانی و گاز رسانی در کنار توسعه راهها و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از جمله دیگر اقداماتی است که دولت با شتاب بیشتر در آستارا دنبال می کند.

وی اضافه کرد: جهش های اتفاق افتاده در زمان دولت تدبیر و امید نشان از شناخت بهتر جایگاه این شهرستان مرزی و توجه به رفع نگرانی های توسعه ای در آن است. به گفته وی؛ برای رفع مشکلات شهرستان در شرایط کنونی باید در کنار اجرای طرح های کوتاه مدت، پروژه های ملی نیز با سرعت اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا گفت: مشکل عمده توسعه زیرساخت‌های شهرستان بحث زمان است، ما در واقع با چالش زمان و طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها مواجه هستیم که برمیگردد به عوامل متعدد طبیعی و جغرافیایی و همچنین تامین اعتبار که انتظار داریم با مجموعه‌ای از مشکلاتی که در اجرای پروژه‌ها وجود دارد تصمیمات ویژه اتخاذ شود که وعده ای که به مردم داده میشود در زمان مقرر خود اجرا شود.

وی یادآور شد: به طور همزمان شهرستان را به سمت توسعه پیش می بریم و این سرعت توسعه نیازهای جدیدتری را به وجود می‌آورد که این نیاز های جدید مستلزم وجود همگرایی در بین دستگاهی نیز در سطح شهرستان و استان بیشتر شود.

وی ادامه داد: انتظار من از مدیران شهرستان به ویژه آنهایی که در بحث خدمات‌دهی فعالیت می‌کنند و همه آنهایی که در حال خدمات رسانی به مردم هستند باید تدبیر ویژه داشته باشند و پذیرفته نیست که مردم معطل درگیری های بین دستگاه‌های اجرایی در شهرستان باشند. وی اضافه کرد: مشکلات عمده در دستگاه‌های اجرایی عدم آشنایی با قوانین است که دستگاههای اجرایی مکلف به پاسخگویی به درخواست‌های مردم، که حق آنها و حقوق شهروندی آنهاست می باشند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید وظیفه خودمان را خوب انجام دهیم تا رضایت‌مندی عمومی جلب شود ما باید مردم را راضی کنیم و این رضایت در گرو انجام به موقع وظایف ماست.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به صبوری هایی که مردم عزیز آستارا دارند بتوانیم در مسیر پیشبرد اهدافی را که در نظام و دولت ترسیم شده است پیش ببریم و با توجه به خدمات دولت تدبیر و امید در این پنج سال ، شهرستان آستارا در مسیر شتاب توسعه قرار داده است واکنون با کمک همدیگر توانستیم این شهرستان را در ریل پیشرفت قرار بدهیم .

وی افزود: ظرفیت های بالقوه منطقه در حال احیا شدن است که نیازمند این است مردم عزیزهم بتوانند از این فرصت به نحو شایسته بهره مند شوند، هم در حوزه اقتصادی وهم در حوزه‌های که مورد نیاز است و باید به آن دسترسی پیدا کنیم.

فرماندار آستارا همچنین خواستار استفاده بهینه از منابع آب آشامیدنی توسط مردم و صرفه جویی در مصرف آن شد.

وی ضمن تشکر از مدیران آبفای شهری در اجرای پروژه های مربوطه در شهرستان خواستار تسریع در روند آنها شد و اظهار امیدواری کرد تا در زمان تعیین شده این پروژه هایی که کلنگ انها زده میشود به سرانجام برسد.

فرماندار شهرستان آستارا در مراسم کلنگ‌زنی دو پروژه آب و فاضلاب شهری این شهرستان در تقاطع سه‌راه شالی‌زار با اشاره به انجام اتفاقات خوب در شهرستان آستارا اظهار کرد: امیدواریم احداث سد لاستیکی روی رودخانه ملاهادی خانه‌های آسیاب تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری قرار گیرد.

یونس رنجکش با بیان اینکه با توجه به وضعیت اعتباری، مشکلات شهرستان آستارا باید به صورت پلکانی برطرف شوند تصریح کرد: عمده مشکل توسعه زیرساخت‌های این شهرستان به چالش زمان و طولانی شدن فرصت زمانی در بحث اجرای پروژه‌ها برمی‌گردد.

وی مدت‌زمان بهره‌برداری از دو پروژه رینگ آب‌رسانی به شهر آستارا و شبکه ثقلی جمع‌آوری فاضلاب محله عباس‌آباد را ظرف ۱۲ ماه آینده دانست و گفت: امیدواریم شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان و پیمان‌کاران پروژه‌ها به وعده داده‌شده در پیشبرد روند اجرایی و بهره‌برداری از این دو پروژه عمل کنند.

وی همچنین از تلاش های نماینده شهرستان در پیگیری برنامه های توسعه ای و اجرای پروژه های عمرانی در آستارا تشکر کرد.

 

داداشی : مردم آستارا نسبت به مشکل کمبود آب گلایه‌مند هستند

 

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی استفاده از آب و دفع فاضلاب را حق اولیه مردم دانست و گفت: مردم شهرستان آستارا نسبت به مشکل کمبود آب از ونه‌بین تا قره‌سو گلایه‌مند هستند.

ولی داداشی در ادامه مراسم استفاده از آب و دفع فاضلاب را حق اولیه مردم دانست و اظهار کرد: مردم شهرستان آستارا نسبت به مشکل کمبود آب از ونه‌بین تا قره‌سو گلایه‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان آستارا قبل از انتخابات مجلس دهم نسبت به جاری شدن فاضلاب منازل به خیابان‌های این شهرستان اعتراض داشتند گفت: پنج شهر از استان گیلان در سال ۸۸ جهت اخذ وام و ایجاد پروژه فاضلاب به سازمان برنامه و بودجه معرفی شده بودند که آستارا در بین این پنج شهر نبود.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اکنون این شهرستان در فاز نخست در ردیف شهرهای پرتنش قرار گرفته است تصریح کرد: از همین ردیف حدود ۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ برای ایجاد پروژه فاضلاب در شهرستان آستارا تخصیص پیدا کرده است.

داداشی کل اعتبار تخصیص‌یافته در مدت زمان ۱۷ سال برای پروژه فاضلاب شهرستان آستارا را پنج میلیارد تومان دانست و گفت: اکنون اعتبار موردنیاز جهت سامان‌دهی به فاضلاب این شهرستان به ۲۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و امیدواریم از ردیف شهرهای پرتنش فاضلابی نیز ۱۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه جنوب شهر آستارا به دلیل بالا رفتن پیک مصرف آب و حضور گردشگر در مردادماه با مشکل کمبود آب مواجه می‌شود افزود: در بودجه سال ۹۷ جهت توسعه شبکه آب شرب شهرستان آستارا از طریق دولت و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حدود چهار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

نماینده مردم شهرستان آستارا در خانه ملت با بیان اینکه موافقت‌های شفاهی جهت احداث سد تأمین آب شرب شهر و بخش لوندویل این شهرستان روی رودخانه چلوند گرفته شده است گفت: احداث این سد روی رودخانه چلوند پس از تخصیص اعتبار موردنیاز و انجام مطالعات فنی پس از ۶ سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

در پایان کلنگ اجرای بخشی از طرح آبرسانی آستارا و شبکه فاضلاب شهرک عباس آباد با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی در این شهرستان به زمین زده شد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا