آخرین خبرهاعلم و تکنولوژی

چین و آمریکا در مورد تحریم های ZTE به توافق رسیدند

چین و آمریکا در مورد تحریم های ZTE به توافق رسیدند

به گزارش تدبیرشرق، مدتی است که کمپانی چینی تولید کننده گوشی های هوشمند ZTE مورد غضب ایالات متحده قرار گرفته و با بحرانی جدی مواجه شده. حتی مدتی قبل این شرکت خبر از تعلیق فعالیت های تولید خود داده بود. اکنون روزنه های امیدی در روابط بین این کمپانی و دولت چین در مقابل دولت ایالات متحده پدیدار شده است.

وزارت بازرگانی آمریکا در فروردین ماه به بهانه عدم تبعیت ZTE از توافقنامه های قبلی و نیز دور زدن تحریم ها، شرکت های آمریکایی را از داد و ستد با این کمپانی منع کرده بود. با این حال ZTE تقاضای تعلیق تحریم ها را به وزارت خانه مذکور ارائه داد و حتی دونالد ترامپ نیز تلاش کرده بود این تحریم ها را رفع کند.

اکنون وال استریت ژورنال گزارش کرده تحریم های ۷ ساله که این کمپانی را تا سال ۲۰۲۵ از دریافت محصولات صادراتی آمریکا منع می کرد، برداشته خواهد شد، ولی این شرکت باید تغییرات عمده ای را در مدیریت خود اعمال کند و در عین حال جریمه های بیشتری را بپردازد.

ZTE اکنون چهارمین برند برتر در زمینه عرضه گوشی های هوشمند در ایالات متحده به شمار می رود.

ZTE در ابتدا ۹۰۰ میلیون دلار جریمه به علت نقض تحریم ها را پرداخت کرد. البته از بخش دیگری از توافقنامه خود با آمریکا تبعیت نکرد. این شرکت قرار بود ۳۵ کارمندی که در این ماجرا دست داشتند را بر کنار کند که البته این موضوع اتفاق نیفتاد.

نکته مثبت برداشته شدن تحریم های ZTE این است که توافقی بین چین و آمریکا به حساب می آید. در حالی که این شرکت می تواند به تولید محصولات خود ادامه دهد، دولت چین نیز تعرفه هایی که بر محصولات کشاورزی آمریکا وضع کرده بود را حذف می کند. کمپانی ZTE اکنون چهارمین برند بزرگ عرضه کننده گوشی های هوشمند در آمریکا است.

قرار است جزئیات بیشتر در مورد این توافق در روزهای آتی منتشر شود.

/دیجیاتو

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا