آخرین خبرها

تصاویر : کودکان گرسنه یمنی دست به گریبان مرگ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کودکان یمنی در نتیجه ادامه جنگ در این کشور با گرسنگی و بیماری و مرگ دست به گریبانند.

به گزارش «انتخاب»؛ ام مزره  یک مادر یمنی شروع می‌شود که با وجودی که باردار است، اما وقتی روی وزنه می‌رود در مجموع ۳۸ کیلوگرم وزن داد. این زن گرسنگی را تحمل می‌کند تا به بچه‌هایش غذا بدهد و این در شرایطی است که حتی اگر او خود را قربانی هم بکند، این کار کمکی به نجات بچه‌ها نخواهد کرد.

در بیمارستان الصدقا در عدن، تصاویر نوزادانی به چشم می‌خورد که در پی سه ‌سال جنگ در یمن و با قحطی میلیون‌ها نفر به این بیمارستان آورده شدند. مادرانی مانند ام مزر تنها کسانی هستند که با گرسنگی که هزاران کودک را می‌کشد، مقابله می‌کنند. آن‌ها خودشان غذا نمی‌خورند و می‌خوابند تا متوجه گرسنگی نشوند.

 فرزند ام مزره در ۱۷ ماهگی تنها ۵.۸ کیلوگرم وزن دارد که تقریبا نصف میزانی است که باید باشد. این کودک تمامی علائم سوء تغذیه حاد را نشان می‌دهد که بدترین وضعیت گرسنگی است. دست و پاهایش نحیف هستند و به اندازه کافی پروتئین دریافت نکرده است. وقتی پزشک پای این کودک را فشار می‌دهد، جای انگشتش روی پوست کودک می‌ماند.

حدود ۲.۹ میلیون زن و کودک یمنی دچار سوء تغذیه هستند و ۴۰۰ هزار کودک دیگر هم برای زنده ماندن با مرگ دست‌و پنجه نرم می‌کنند. حدود یک سوم از جمعیت یمن که ۸.۴ میلیون تن از ۲۹ میلیون نفر را شامل می‌شود کاملا به دریافت کمک‌های غذایی نیاز دارند.

مشخص نیست که تاکنون چند نفر مرده‌اند چرا که مقامات نمی‌توانند به شواهد درستی دسترسی داشته باشند. نهاد غیر دولتی حمایت از کودکان اواخر سال گذشته تخمین زد که ۵۰ هزار کودک احتمالا در سال ۲۰۱۷ به دلیل بیماری و یا گرسنگی شدید جان باخته‌اند.

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

تصاویر :

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا