آخرین خبرها

گردهمایی مدیران مراکز استثنایی لرستان در خرم آباد

گردهمایی مدیران مراکز استثنایی لرستان در خرم آباد

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مجید قدمی ضمن تشریح آخرین وضعیت پرداخت سنوات ارفاقی معلمان مدارس استثنایی گفت: ۶۰ هزار دانش‌آموز دیرآموز در کشور شناسایی شده است.

قدمی افزود: اکنون ۵۵۰ مرکز داریم و هدف گذاری ما این است که به ۷۵۰ مرکز برسیم، چون نظام آموزشی ما در مقطع ابتدایی ارزشیابی توصیفی شده بسیاری از چیزها گم شده است و در پایه ششم خودش را پیدا می‌کند و یک افت کاملا آماری را می‌بینیم به گونه‌ای که ۱۰۰ نفر که وارد نظام آموزشی می‌شوند ۶۴ نفر خروجی داریم یعنی ۳۶ نفر در راه حذف می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: اگر ما درست عمل کنیم و هم آموزش دهیم و هم در دل آموزش عادی برویم و کمک کنیم که به موقع شناسایی شوند و به موقع ارجاع داده شوند به مراکز، بین ۱۵ تا ۲۰ جلسه باید در مراکز آموزش ببینند؛ دانش آموزانی که در دیکته و خواندن و نوشتن و ریاضی اختلال دارند باید با روش‌های افراد متخصص به موقع آموزش ببینند.

وی بیان کرد: امسال انرژی ویژه‌تری می‌خواهیم بگذاریم و بچه‌های دیرآموز که بلاتکلیف‌تر هستند و گام‌های یادگیریشان حدود ۱۵ و پایین تر است اگر به موقع تشخیص دهیم، روش‌های یادگیری را درست تنظیم کنیم، تکنولوژی آموزشی مناسب به‌کار بگیریم و معلم باانگیزه و با دانش را به کار بگیریم می‌تواند بین ۱۰ تا ۱۵ نمره بالا بیاید یعنی اگر درست عمل کنیم بچه‌های دیرآموز می‌توانند در کنار بچه‌های عادی قرار بگیرند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: به روز بودن را جدی بگیرید و هر کدام در هر حوزه‌ای که هستیم با تکیه بر درس پژوهی و اقدام پژوهی مطالعه کنیم و با تکیه بر روانشناسی تربیتی مشکلات را حل کنیم.

رییس آموزش و پرورش استثنایی لرستان نیز تخصصی بودن حوزه آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و اظهار داشت: مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری، هفت گروه دانش‌آموزان آسیب دیده ذهنی و کم‌توان ذهنی، بینایی، شنوایی، معلولیت جسمی و حرکتی، دانش‌آموزان چند معلولیتی، مشکلات ویژه یادگیری و طیف اوتیسم را پوشش می‌دهد.

زهرا نظری با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۰ مدرسه در این زمینه افزود: ۱۱۷ کد مدرسه در قالب ۶۴ آموزشگاه در حال فعالیت هستند که ۴ هزار و ۲۹۰ دانش‌آموز را پوشش می‌دهیم.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی لرستان یکی از موفقیت‌ها را جذب ۴۰۰ دانش آموز در حوزه یادگیری عنوان و افزود: با وجود تنگناهای مالی توانستیم در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ از تمام مدارس استثنایی بازدید به عمل آمده است و مشکلاتشان بررسی شده و به تعبیری سال جهادی کار ما بوده است.

نظری بیان کرد: برای نخستین بار ۵۰ کارگاه آمورشی استانی و قطبی، ۱۴۰ کارگاه آموزشی با حضور بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از مدیران و راهبران آموزشی استان همایش برگزار کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با حمایت‌های رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشو و رئیس حوزه ریاست سازمان توانسته‌ایم اعتبار توان بخشی را با ۲۵ درصد بیشتر از اعتبار تعیین شده جذب کنیم.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی لرستان بیان کرد:از دیگر اقدامات مثبت آموزش و پرورش استثنایی استان به روز شدن سرویس ایاب و ذهاب، رتبه اول جذب کمک رسانه و همچنین تزریق نیروهای جوان و بانوان در حوزه کارشناسی بوده که روح تازه‌ای به آموزش و پرورش دمیده شده است.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا