آخرین خبرها

در ماه رمضان امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد سبد کالا دریافت می کنند

در ماه رمضان امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد سبد کالا دریافت می کنند

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسین دشتی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان اردبیل که در سالن جلسات کمیته امداد برگزار شد، اظهار کرد: در ماه رمضان امسال ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان اردبیل سبد کالا دریافت می‌کنند که این با کمک خیرین و افراد نیکوکار در سطح استان انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه حق‌و حوقوق فقرا باید در جامعه تعریف شود، گفت: حدود ۲۶ هزار خانواده در سطح استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند که در سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مستمری برای آنها پرداخت کرده‌ایم که این رقم با احتساب افزایش ۴ برابری مستمری بگیران کمیته امداد است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل تصریح کرد: یک زمانی ما در سطح کشور و استان اردبیل دغده فرهنگ‌سازی در زمینه حمایت مردمی از قشر آسیب‌پذیر جامعه داشتیم که سال گذشته رقمی حدود ۴۰ میلیارد تومان در زمینه‌های مختلف فرهنگی مانند جهیزیه و… به افراد تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان کمک‌رسانی شد.

دشتی افزود: بیش از ۲۴ میلیارد تومان از طریق بانک‌ها با سود کم و حدود ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز از جانب کمیته امداد با کارمزد ۲ درصد به افراد تحت پوشش وام اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: در مجموع در سال گذشته بیش از ۳۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون از طریق کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیرنقدی داشته‌ایم که از این رقم ۵۳ درص به صورت نقدی و مابقی غیرنقدی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل اضافه کرد: حدود یک سوم از زنان سرپرست خانوار در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند که رقمی بالغ بر ۱۶ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست خانوار را شامل می‌شود و این نیازمند حمایت جدی خیرین و نیکوکاران است.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا