آخرین خبرهااستان ها

اطلاعیه شهرداری سیاهکل در خصوص قطع چند اصله درخت با مجوز قانونی

اخباری تحت عنوان قتل عام درختان در شهرستان سیاهکل” و پخش گسترده ی آن در فضای مجازی ، روابط عمومی شهرداری این شهرستان اعلام می دارد.

تدبیرشرق/به دنبال اجرای حکم قطع ۶ اصله درخت از ۱۶ درخت علامتگذاری شده توسط کارشناس رسمی فضای سبز استانداری گیلان واقع در خیابان امام خمینی (ره) شهرستان سیاهکل که با ابراز نگرانی و پیگیری جمعی از همشهریان و رسانه ها علی الخصوص دوستداران محیط زیست نسبت به این موضوع مواجه گردید ، در راستای تنویر اذهان و افکار عمومی، موارد ذیل را در این خصوص به اطلاع شهروندان عزیز و اصحاب رسانه می رساند:

مطابق قانون ، شهرداری می‌تواند نسبت به پاک‌سازی و حذف درختان خشک‌شده‌ی معابر که احتمال خطر جانی و مالی و یا احتمال سرایت آفت به درختان دیگر دارد، ‌اقدام کرده و در مقابل نهال غرس کند.

از این ‌رو، تعدادی از درختان خیابان امام(ره) در این شهرستان که به دلیل کهولت سن و کج شدنبیش از حد ، احتمال سقوط تنه‌ی خشک درخت در معبر وجود داشت و با توجّه به حجم تردّد عابر پیاده، بسیار خطرناک برآورد می‌شد، مورد بررسی قرار گرفت و پس از اخذ مجوز از استانداری گیلان ، پیرو نامه ی شماره ی ۹۰۲۷/۱۵۱/۶۹۰۰ مورخ ۹۶/۷/۲۲ دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان سیاهکل در زمان سرپرستی مهندس آقاجانی ، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان طی نامه به شماره ی ۹۶/۸۰/۴/۵۲۵ مورخ ۹۶/۵/۲۸ ، صورتجلسه ی کمیسیون فضای سبز شهرداری شماره ی ۱۶/۳۱/۱۷۳۶۳ مورخ ۱۳/۱۲/۹۶ ، بنا به درخواست مردم به تصویب شورای اسلامی رسیده ، و النهایه نسبت به قطع آن‌ها اقدام بعمل آمد.

ِمتاسفانه این حرکت عاجل و ضربتی! تفسیرهای اشتباهی از جانب عموم فعالان رسانه ای در پی داشته که شاید قسمتی از آن به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع بوده است !
تا بدین وسیله ، اقدام قانونی و کارشناسانه مذکور دستاویز مغرضین آگاه برای تخریب چهره ی خدمتگذاران مردم نمی گردید. البته که شیطنت برخی از افراد معلوم الحال در این مسئله و فضاسازی کاذب علیه مسئولین شهرستانی مورد پیگیری و پیگرد دستگاه های نظارتی و قضایی قرار خواهد گرفت .

ضمنا علی رغم درج نقل قول دیگری از جانب شهردار محترم سیاهکل ، خبر منتشره کذب و فاقد هرگونه اعتبار می باشد چراکه تاکنون گفت و گویی از جانب ایشان با هیچکدام از خبرگزاری های محلی و استانی صورت نگرفته است.

در پایان ضمن دعوت از تمامی فعالان عرصه رسانه به رعایت اخلاق ، دستورات مذکور جهت اطلاع عموم به پیوست ارسال می گردد.

و مکرو و مکروالله والله خیرالماکرین

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا