آخرین خبرها

واکنش اروپایی ها به انتخابات مهم عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتحادیه اروپا: عراق شریک نیرومند ما است

در بیانیه سخنگوی اتحادیه اروپا آمده است: عراق روز گذشته انتخابات مجلس نمایندگان را مطابق با قانون اساسی این کشور برگزار کرد. و این رویداد به عنوان اولین انتخابات پس از پیروزی بر داعش ، گام مهمی در مسیر ساختن دمکراسی عراق و ثبات بلندمدت در این کشور است. 
این بیانیه می افزاید: با وجود برخی گزارش ها از رویدادهای خشونت آمیز ، با تلاش نیروهای امنیتی و مقام های انتخاباتی عراق رای گیری منظم صورت گرفت و مردم عراق اجازه یافتند از حقوق دمکراتیک خود در آرامش و امنیت استفاده کنند. 
سخنگوی اتحادیه اروپا افزود: شمارش آراء اکنون باید با سرعت و شفافیت تکمیل شود و به ادعاهای بی نظمی های صورت گرفته نیز از طریق رویه های موجود رسیدگی شود تا این امر منجر به تشکیل سریع دولت پاسخگو به نیازها و آمال مردم عراق شود. 
سخنگوی اتحادیه اروپا در پایان افزود: اتحادیه اروپا همچنان یک شریک قوی و حامی عراق باقی خواهد ماند و مشتاق ادامه همکاری با دولت جدید با نگاه به ایجاد ثبات ، امنیت ، دمکراسی فراگیر و سعادتی است که همه عراقی ها مستحق آن هستند. 
به گزارش ایرنا ، چهارمین انتخابات پارلمانی عراق روز گذشته ۱۲ مه برابر با ۲۲ اردیبهشت ماه دراین کشور برگزار شد و نتایج قطعی آن طبق بیانیه کمیسیون عالی و مستقل انتخابات حداقل تا ۴۸ ساعت پس از خاتمه رای گیری اعلام می شود. در این انتخابات ۴۴٫۵۲ درصد از ۲۴ میلیون واجد شرایط رای شرکت داشتند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق در فضای آرام و با امنیت استقبال کرد و آن را ادامه پیروزی های بزرگ بر علیه تروریسم و نشانه رشد و بالندگی مردم این کشور دانست.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا