آخرین خبرها

ضریب نفوذ اینترنت در گیلان باید متناسب با جمعیت ۵ میلیونی افزایش یابد

استاندار گیلان:

ضریب نفوذ اینترنت در گیلان باید متناسب با جمعیت ۵ میلیونی افزایش یابد

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ صبح امروز کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با حضور جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این مراسم دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان با اشاره به جمعیت استان و افزایش این شاخص در بیشتر ایام سال اظهار داشت: گیلان سومین استان پر تراکم کشور است و جمعیت ثابت و سیار آن از مرز ۵ میلیون نفر عبور می کند.

وی گفت: انگیزه سفر به این استان را بهره مندی از مواهب طبیعی و استفاده از سایر ظرفیت های گردشگری خواند و افزود: شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری و حضور افراد در مناطق کمتر شناخته شده باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان بهبود فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد:برای افزایش دکل های مخابراتی مشکل زمین در استان گیلان وجود ندارد و زمینه همکاری لازم در این موضوع فراهم است.

استاندار گیلان کنترل ترافیک،رونق بازارهای محلی،اشتغال پایدار روستایی،افزایش رفاه عمومی و کاهش مهاجرت را از مزایای توسعه شبکه های مخابراتی دانست و خاطرنشان کرد:گسترش حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نقاط روستایی به عنوان یکی از شاخص های توسعه پایدار نقش موثری در رشد صنعت گردشگری دارد.

وی با اشاره به روند مطلوب خدمات حوزه فناوری و ارتباطات در گیلان،تصریح نمود: پوشش کامل مخابراتی در نقاط مختلف استان رضایت نسبی را به همراه داشته اما باید توسعه فیبر نوری را به عنوان عامل رشد زیرساخت‌های ارتباطی مورد توجه بیشتری قرار دهیم.

دکتر سالاری افزود:در صورت امکان می توانیم با اجرای فعالیتی مشترک با توانیر از ظرفیت و محدوده دکل های آنها به صورت مطلوب استفاده نماییم.

نماینده عالی دولت با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اجرای طرح های تجمیعی در جاده های بین شهری و محورهای مواصلاتی استان در آینده نزدیک تصریح نمود:اراضی لازم برای پایگاه استقرار فرستنده و گیرنده (BTS) را می توان از این محل تامین نمود.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا