آخرین خبرها

وزیر ورزش و جوانان: دنیا در حمایت از ایران در مقابل بدعهدی امریکا ایستاده است

وزیر ورزش و جوانان: دنیا در حمایت از ایران در مقابل بدعهدی امریکا ایستاده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر ورزش و جوانان در دومین روز گردهمایی معاونین و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان که به میزبانی مازندران در حال برگزاری است، با اشاره به آغاز کار دولت تدبیر و امید که همراه با شدیدترین تحریم‌های مختلف بوده، اظهار کرد: شش قطعنامه مرتبط به شورای امنیت و محدود کردن صادرات نفت، محدودیت‌های مختلف مربوط به۸۰۰ فروند کشتی و هواپیماهای کشور، تحریم‌های بانکی، فروش مواد پتروشیمی، کشور را به سمتی می‌برد که برای تأمین غذا و دارو به فروش نفت روی بیاوریم.

او افزود: دولت تدبیر و امید و تیم دیپلماسی کشور طی مذاکرات سنگین سی ماهه با کشورهای پنج به‌علاوه یک، در نهایت معاهده بین‌المللی برجام را به امضا و توافق ایران و جامعه بین‌الملل رساند تا در مرحله نخست تحریم‌های کمرشکن شورای امنیت لغو شود و به مرور فعالیت‌های اقتصادی، بانکی، نفتی و سرمایه‌گذاری مختلف صورت گیرد و از ظرفیت‌های داخلی کشور برای رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف بهره‌مند شویم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به گشایش‌های ایجاد شده پس از اجرای برجام همچون صادرات ۲.۵ میلیون بشکه نفت، اظهار کرد: برخی ارتباطات بانکی نیز برقرار و‌ در فرایند فعالیت‌های اقتصادی بهبود حاصل شد.

سلطانی‌فر نگاه رئیس جمهور فعلی آمریکا به روابط با دنیا را نگاهی تجاری و اقتصادی و برنامه‌ریزی‌های وی را غیرقابل محاسبه و کنترل خواند و افزود: سیاست‌هایی که وی اتخاذ می‌کند نیز تحت تأثیر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هایی است که سال‌هاست علیه ایران فعالیت می‌کنند و از طرفی در تیم جدیدی که به هیئت حاکم آمریکا اضافه شده‌اند دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی دیده می‌شوند که رابطه تنگاتنگی با منافقان دارند.

او به موضع‌گیری روشن رئیس جمهور کشورمان در مقابل خروج آمریکا از برجام اشاره و بیان کرد: رئیس جمهور کشور اعلام کرد که در صورت باقی ماندن سایر کشورهای طرف معاهده به مفاد آن و تضمین حقوق جمهوری اسلامی، ایران نیز به برجام پای‌بند خواهد ماند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان نیز شفاف و مدبرانه تأکید کردند که گرچه به بدعهدی آمریکایی‌ها مطمئن بوده‌ایم اما در صورت پایبندی سایر کشورهای متعهد در این معاهده و حفظ منافع جمهوری اسلامی، در این معاهده باقی خواهیم ماند.

سلطانی‌فر اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام نشان می‌دهد که آمریکا به هیچ‌یک از معاهدات بین‌المللی پای‌بند نیست و ناقض حقوق کشورهای دیگر است.

او تأکید کرد که اصول و مبانی و دستاوردهای برجام همچنان وجود دارد و با خروج آمریکا محدودیتی از جهت صادرات نفت در حال حاضر وجود ندارد.

دکتر سلطانی‌فر به مذاکرات با کشورهای دیگر طرف معاهده اشاره کرد و گفت: خواستار این شده‌ایم که در زمینه امنیت سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در ایران و بهبود روابط و تعاملات بانکی مشکلی پیش نیاید و تا این مهم محقق باشد، استمرار حضور ایران در برجام برقرار خواهد بود.

او تأکید کرد که در چهار سال پیش از این، تمام دنیا پشت سر آمریکا و علیه ما بودند و امروز تمام دنیا پشت سر ما و مقابل آمریکا هستند.

سلطانی‌فر در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت روانی و تبلیغاتی اقتصادی کشور در یک ماه اخیر پرداخت و گفت این دسیسه و توطئه مشخص که از ماه گذشته در زمینه قیمت ارز و سکه پیش آمد که دولت تدبیر و امید با پیش‌بینی چنین روزهایی قیمت ارز مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی کشور را تصویب و اعلام کرد و بدین لحاظ در تأمین ارز مشکلی وجود ندارد.

او مجموع درآمد ارزی کشور در سال گذشته با توجه به ۵۰ میلیارد دلاری حاصل از درآمد نفتی و ۴۷ میلیارد دلاری حاصل از صادرات غیر نفتی را ۹۷ میلیارد دلار برشمرد و گفت: ارز مورد نیاز برای فعالیت بخش‌های مختلف اقتصادی کشور ۷۰ میلیارد دلار است.

وزیر ورزش و جوانان میزان ذخایر ارزی کشور بر اساس آخرین اعلام صندوق بین‌‌المللی پول را ۱۰۸ میلیارد دلار اعلام و اظهار کرد: طبق گزارش بانک مرکزی در یک ماه گذشته ۶.۵ میلیارد دلار ارز به متقاضیان ارز اختصاص داده شد که چهار میلیارد آن پرداخت گردیده و کشور قدرت تأمین تقاضای ارز هر وارد‌کننده‌ای را دارد.

۲۵۶ ۴۱

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا