آخرین خبرها

مخالفت‌ها با زنی که می‌خواهد رئیس سازمان سیا بشود؛ هاسپل: همۀ تلاشم را می‌کنم/ عکس

مخالفت‌ها با زنی که می‌خواهد رئیس سازمان سیا بشود؛ هاسپل: همۀ تلاشم را می‌کنم/ عکس

«جینا هاسپل» (Gina Haspel) نامزد احراز تصدی ریاست جدید سازمان سیا امروز چهارشنبه در نشست بررسی صلاحیت وی در مجلس سنای این کشور در سخنانی ضد ایرانی گفت: آمریکائی ها برای بهره مندی از بیشترین تلاش‌ های سازمان سیا مستحق هستند، به ویژه هنگامی که از مقابله با تهدیدات کره شمالی، ایران، روسیه و چین صحبتی در میان باشد.

نامزد احراز تصدی ریاست جدید سازمان سیا در این باره گفت که در صورت به دست آوردن رأی سناتورها برای احراز این تصدی درباره «نهایت تلاش خود را برای مقابله با تهدیدات ایران» به کار خواهد گرفت.

وی مدعی شد: ایران، چین و کره شمالی برنامه مخفی سایبری گسترده ای دارند و از این راه حتی کسب درآمد هم می کنند؛ لذا قصد دارم با تلاش در این راستا به دفاع از آمریکا در برابر آن ها اقدام نمایم.

این در حالی است که ۱۱۵ دیپلمات پیشین آمریکا امروز چهارشنبه با ارسال نامه ای به کمیته اطلاعات مجلس سنای این کشور درباره تأئید صلاحیت «جینا هاسپل» (Gina Haspel) برای احراز تصدی ریاست سازمان سیا هشدار دادند.

در نامه ارسالی آن ها خطاب به کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا در این خصوص آمده است: تأئید صلاحیت «جینا هاسپل» در این تصدی موجب تضعیف جایگاه دیپلمات های آمریکائی در سراسر جهان خواهد شد.

این نامه در ادامه می افزاید: تأئید «هاسپل» موجب کاهش تبادلات کاری تعداد زیادی از دیپلمات ها، نظامیان ارتش و متخصصان اطلاعاتی می شود که مشغول کار با همتایان خارجیشان درباره چرائی اعتقاد واشنگتن به غیراخلاقی بودن شکنجه هستند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز تا کنون دو بار به دفاع از طراح شیوه‌های خشن و جنجالی بازجویی از مظنونان در سازمان سیا و نامزد احراز تصدی ریاست این نهاد پرداخت.

رئیس جمهوری آمریکا در این پیام آورده بود: نامزد محترم تصدی سازمان سیا به دلیل سخت گیر بودنش در برابر تروریسم مورد تمجدی قرار گرفته است.
واکنش ترامپ در پی مطرح شدن پیشنهاد کناره‌گیری «جینا هاسپل» (Gina Haspel) از نامزدی ریاست سازمان سیا به دلیل فشارها و انتقادهای فراوان بود.

این در حالیست که «جینا هاسپل» قرار است تا ساعاتی دیگر در برابر پرسش‌ های کمیته سنای آمریکا قرار بگیرد.
وی پیشتر به این دلیل می‌خواست از نامزدی سازمان سیا کناره‌گیری کند که به خاطر دست داشتن در روش‌های سختگیرانه شکنجه تحت فشار قرار داشت.

ترکیب فعلی سنا با ۵۱ جمهوریخواه (حزب ترامپ) و ۴۹ دموکرات، تأیید صلاحیت وی را سخت می‌کند.

۵۲۵۲

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا