آخرین خبرهااستان ها

برنامه‌های روز گیلان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان گفت: سرای استان‌های سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روز گیلان، میزبان برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با حضور جمعی از فرهیختگان این استان خواهد بود.

تدبیرشرق/فیروز فاضلی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: روز پنج‌شنبه (٢٠ اردیبهشت ٩٧) در تقویم سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نام گیلان رقم خورده و حضور گیلانیان در این روز پررنگ تر خواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس؛ برنامه‌های مختلفی برای این روز در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به اجرای نمایش خیابانی با موضوع کتاب و کتابخوانی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در سرای استان‌های نمایشگاه اشاره کرد.

به گفته فاضلی؛ نشست «نشر و شهر» با حضور شهردار و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، نماینده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گیلان و نماینده ناشران استان، پیش‌از ظهر پنج‌شنبه در مکان مذکور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: همچنین شعرخوانی در دو بخش (شعرخوانی تعدادی از شاعران گیلانی مقیم در استان و مقیم در پایتخت)، قصه‌خوانی گیلکی توسط اساتید بشرا و مرادیان گروسی و سخنرانی با موضوع گیلان توسط هوشنگ عباسی از بخش‌های برنامه عصر روز گیلان است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، گروهی از فرهیختگان فرهنگ، هنر و رسانه استان نیز در روز یادشده به پایتخت اعزام خواهند شد تا ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب تهران، در برنامه‌های روز گیلان حضور یابند.

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ١٢ لغایت ٢٢ اردیبهشت‌ماه جاری در مصلای تهران دایر است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا