آخرین خبرهااستان ها

ارتباط موثر اصناف و تولید کنندگان از ارکان حمایت از کالای ایرانی است/ اعتبار انتخابات اصناف، منوط به ابلاغ نص صریح قانون است

به گزارش تدبیرشرق به نقل از واحد روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، فرهاد دلق پوش به جلب رضایت عمومی و انجام امور به نحو خدا پسندانه تاکید نمود و گفت: امسال به تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشیم و ارج نهادن به تولیدات داخلی باید به یک فرهنگ عمومی به ویژه در حوزه اصناف تبدیل شود.
وی ارتباط موثر و مطلوب بین اصناف و تولیدکنندگان را از ارکان حمایت از کالای ایرانی برشمرد و گفت: فضای بازار به نحوی باید مدیریت شود که توجه به محصولات ایرانی در صدر باشد و حلقه ی واسط بین مصرف کننده و تولید کننده، بازار و کسبه هستند که لازم است تعامل بین اصناف و تولید کنندگان تقویت گردد.
دلق پوش مشارکت همگانی در تحقق شعار سال را مثمرثمر دانست و اظهار داشت: مجموعه اقتصاد کشور، تجار ، تولید کنندگان و توزیع کنندگان جملگی باید برای حمایت از اشتغال و تولید ایرانی غیرت و تعصب داشته باشیم و تولید کنندگان نیز باید در این راستا کیفیت کالای خود را بهبود و افزایش دهند.
رئیس کمیسون نظارت مرکز استان به شاخص عرضه و توجه به محصولات ایرانی در بازار برای تعیین کاسب نمونه اشاره نمود و عنوان کرد: قطعا یکی از معیارهای انتخاب کاسب نمونه میزان عرضه، ترویج مصرف و حمایت وی از کالاهای ایرانی خواهد بود.
فرهاد دلق پوش در ادامه به برخی از پیشگویی ها و قضاوتهای ناصواب و غیر واقعی در خصوص برخی انتخابات اصناف و اتحادیه ها اشاره نمود و گفت: برخی افراد با اغراض شخصی ونه منفعت عمومی به ایجاد تشویش اذهان در جامعه می پردازند و این درحالی است که انتخابات اصناف با نظارت دقیق و جمعی با اتکاء به قانون نظام صنفی در حال اجراست.

وی در مورد مشارکت در انتخابات دوشغله های اصناف و شورای شهرستانها که مشابه آن در بیش از ۱۰۰ شهر دیگر کشور نیز وجود دارد، تصریح کرد: بحث دوشغله ها نیز با توجه به ابلاغ مقام عالی این وزارت بر اساس سنوات قبل ادامه خواهد یافت وجای نگرانی وجود ندارد به محض ابلاغ نص صریح قانون، اعتبارنامه های برگزیدگان انتخابات اتحادیه های صنفی ملغی و سلب خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به حفظ حریم قانونی اصناف و کمیسیون نظارت استان تاکید کرد و گفت: این سازمان بدون تخریب اشخاص، وارد تسویه حسابهای شخصی نمی شود و اصل برای ما رعایت عدالت ، چارچوب قانونی و سیاستهای ابلاغی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای برگزاری انتخابات صنفی است و در این استان نیز مثل سایر استانها پروسه و روند انتخابات اصناف طی خواهد شد و کمیسیون نظارت نیز موظف است با هرگونه تخلفی بدون تعارف برخورد نماید.
فرهاد دلق پوش گفت: در اجرای مقررات و چارچوب های صنفی به هیچ کس تعلق خاطر و تعصب کورکورانه ندارم و الحمدا… روال قانونی هم مشخص است و فارغ ازحواشی و فضاسازی های بی اهمیت، فعالیت های صنفی ادامه خواهد یافت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا