آخرین خبرها

کیهان: مهم‌ترین خطر تلگرام، دسترسی به داده‌های کلان کاربران کشور است / ساعت خواب و بیداری، اوقات فراغت، برنامه غذایی، ارتباطات خانوادگی ایرانیان در اختیار دولت‌های متخاصم قرار می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه کیهان در باره خطرات امنیتی تلگرام نوشت: شاید مهم‌ترین خطر پیام‌رسان‌هایی مثل تلگرام، دسترسی آنها به داده‌های کلان کاربران یک کشور باشد.

با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد کاربران تلگرام را ایرانیان تشکیل می‌دهند و نیز جابه‌جایی روزانه حدود ۱۵ میلیارد پیام در این پیام‌رسان، سهم محتوای فارسی قابل توجهی در حال ذخیره شدن توسط تلگرام است. این حجم عظیم داده برای سازمان‌ها و موسسات تحلیل و پردازش محتوا بسیار قابل توجه خواهد بود.

یکی از منابع مهم تامین مالی شرکت‌های پیام رسان و نیز شبکه‌های اجتماعی، در اختیار قرار دادن نتایج تحلیل‌های حاصل از کلان داده خود به سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های تحلیل محتواست.

تحلیل این کلان داده‌ها در ابعاد ملی می‌تواند اطلاعات گسترده‌ای را درخصوص آسیب‌پذیری‌های کشور در اختیار مراجع بیگانه و دولت‌های متخاصم قرار دهد. به عنوان مثال سبک زندگی ایرانیان از لحاظ ساعت خواب و بیداری، اوقات فراغت، برنامه غذایی، ارتباطات خانوادگی و دوستان، رسمی و غیررسمی، مکان‌های محبوب و پر رفت و آمد برخی از مواردی است که با تحلیل سوابق فعالیت ۴۰ میلیون کاربر به راحتی قابل استخراج است.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا