آخرین خبرها

همایش اقامه نمازعشایر منطقه جنوب و غرب کشور در شهرکرد برگزار شد

همایش اقامه نمازعشایر منطقه جنوب و غرب کشور در شهرکرد برگزار شد

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری – ایرنا نوشت : نخستین همایش مسئولان دفاتر نمایندگی و ستادهای اقامه نماز عشایری مناطق جنوب و غرب کشور روز شنبه با محوریت ‘یاوران نور’ در شهرکرد برگزار شد.

مدیرکل ساماندهی و هماهنگی عشایر سازمان امور عشایر کشور در این همایش، جامعه عشایر را قشر مولد جامعه عنوان کرد و گفت: هر سیاه چادر عشایر به عنوان یک کارگاه تولیدی در راستای خودکفایی بیشتر کشوراست.
سیاوش احمدی میرقائد اظهار کرد: عشایر نقش عمده ای در تولید مواد پروتئینی، لبنی و صنایع دستی داشته و دارند.
وی بهبود بخشی به زندگی جامعه عشایر کشور را از دغدغه های دولت دوازدهم اعلام کرد و گفت: امسال ارتقای خدمات فرهنگی، مذهبی، آموزشی و فنی حرفه ای در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل ساماندهی و هماهنگی عشایر سازمان امور عشایر، تعداد خانوارهای عشایری را حدود ۱۱۲ هزار خانوار به همراه ۲۴ میلیون واحد دامی اعلام کرد و گفت: این قشر آسیب پذیر جامعه به حمایت مسئولان نیاز دارند.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری نیز راهکارهای ارتقا و انتقال فرهنگ اصیل ایرانی و نحوه استقرار مبلغان دینی در راستای بازگو کردن احکام در بین جامعه عشایری را از اهداف این همایش دانست.
یحیی حسین پور، نحوه ارانه خدمات فرهنگی به جامعه عشایر و گسترش طرح ‘یاوران نور’، بصیرت افزایی و اشاعه اعتقادات مذهبی در مناطق عشایرنشین را از دیگر اهداف عنوان کرد.
وی از ساماندهی و اعزام ۵۰ مبلغ دینی برای بازگو کردن احکام در ایام ماه مبارک رمضان در مناطق ییلاقی عشایر کوچرو این استان با توزیع بسته های فرهنگی خبر داد.
نخستین همایش یکروزه مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور عشایر مناطق عشایری استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، بوشهر، خوزستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد.
استان چهارمحال و بختیاری با ۱۲۴ هزار نفر جمعیت عشایری به همراه ۱٫۵ میلیون راس دام سبک دومین استان عشایر نشین کشور بعد از استان فارس است.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا