استان هاسیاسیفوری

به بهانه یک نشست مشترک؛ ۷سوال از اعضای لیست امید شورای شهر رشت

لیست امید شورای شهر رشت

 عصر امروز سه عضو لیست امید شورای شهر رشت طی یک نشست خبری و جلسه هم اندیشی با خبرنگاران و جوانا اصلاح طلب  به ارائه برنامه ها و نظرات خود می پردازند.

احمد رمضانپور، اسماعیل حاجی پور و فرهام زاهد در حالی قرار است عملکرد خود را به مناسبت روز شوراها تبیین کنند که از شهریور ماه گذشته در جناح اقلیت شورا قرار گرفته اند اما با توجه به حضورشان به عنوان ریاست کمیسیون ها و همچنین شناخت و نفوذی که نسبت به آن ها در میان بدنه دولت است همچنان تاثیر بالایی در شورا می توانند داشته باشند. به همین جهت به دلیل همین تاثیرگذاری باید نسبت به افکار عمومی پاسخگو باشند. در این رابطه سوالاتی از اعضای  لیست امید شورای شهر رشت مطرح است که از آن جا که ممکن است فرصت لازم برای بیان آن در این نشست نباشد در زیر بیان می شود.

یک- جریان اصلاحات در شورای جدید در خصوص با اقدامات فرهنگی چه روشهای کیفی را برای شهر برگزیده است؟ فارغ از بحث اتفاقات روزرشت ، اصالت تفکر حاکم در آن موقع یا در افتتاح پروژه بازآفرینی مرکزی شهر را با بخث نمایشگاه شبهای روشن در ایام عید ۹۷ مقایسه کنید. آیا روند اصلاحی و کیفی سازی را در پیش گرفته است؟

دو- جریان اصلاحات در بحث شفافیت که یکی از مهم ترین شعارهایش بوده چه اقداماتی را در دستور کار قرار داده است؟ این که بسیاری از مسائل شهرداری و شورای رشت همچون انتصاب مشاوران، برخورد با بعضی مدیران شهرداری که اسنادی از تخلفات آن ها بدست آمده است و یا نحوه عزل و نصب مدیران هنوز دارای ابهام است آیا فکر نمی کنید موفق نبوده است؟

سه- حال که جریان اصلاحات در شورا به نوعی با حضور دولت هم سو است و در یک همزمانی قرار دارد آیا امتیازات خاص دولتی را توانستید در بحث زیرساختها مثل اتمام پروزه دفع آبهای سطحی و یا … بگیرید که عیناً مردم مشاهده و حس کنند؟

چهار- انتظار این بود همسویی دولت مستقر و جریان اصلاحات در شورا سبب تفاوت در تصمیم و جاری شهر نگردد و مشاهده می کنیم که مدیریت شهری بدون اخذ مجوز از شورای ترافیک استان اقدام به جمع آوری … خط ویژه می کند که به نوعی مخالفت دولت را در بر داشته است.

پنج- اساساً دلیل عدم موفقیت جریان اصلاحات در مدیریت شورا چه بوده است؟ مصداق این امر در شوراهای اول و فعلی تهران است که به تغییر شهرداران انجامید! به نوعی این تغییر در انتخاب شورای شهر اول صحبت نیز بود که منجر به تغییر شهردار در اواسط دوره خدمتی بودیم.

شش- تخصص گرایی اعضای شورا در جریان اصلاح طلب چقدر در انتصاب مدیران متخصص ،جوان و استفاده از زنان تاثیرگذاشته است؟ به طور مثال در حال حاضر در خود شورارییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا دارای تخصص لازم در امر ترافیک نیست.همچنین در شهرداری شاهد عزل جمع کثیری از مدیران زن و حذف جوانان تحصیل کرده و نیروهای غیر مرتبط در مدیریت مهندسی ترافیک و …. بودیم.

هفت-با توجه به این که آقای بهراد ذاکری عضو اول علی البدل شورا از جریان لیست امید بوده و بنا به استناد قانونی خواهان تعیین و تکلیف یک عضو دیگر شورا برای ماندن در شورا و یا اصناف است موضع سه عضو جریان لیست امید نسبت به ایشان چگونه است؟

 

/گیل خبر

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا