آخرین خبرها

زیدان: اینیستا پس از جام جهانی ۲۰۱۰، شایسته کسب توپ طلا بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربی رئال مادرید معتقد است که هافبک بارسلونا پس از جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی شایسته کسب توپ طلا بود.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس ، رئال مادرید شنبه در هفته‌ سی و پنجم لالیگا به مصاف لگانس می‌رود. زین الدین زیدان در نشست خبری پیش از بازی گفت‌: می‌خواهیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم تا به جایگاه دوم برسیم. پنج بازی تا پایان فصل پیش رو داریم و می‌خواهیم به بهترین شکل ممکن آنها را به پایان برسانیم. از دست دادن دنی کارواخال و ایسکو یک اتفاق تلخ بود اما نمی توانیم در این باره کاری انجام دهیم و باید این شرایط را بپذیریم. نمی‌خواهیم در رابطه با هیچ یک از بازیکنان ریسک کنیم. اگر بازیکنی ۱۰۰ درصد آماده نباشد تیم را همراهی نخواهد کرد.

نیویورک تایمز به تمجید از زیدان پرداخت و آن را با پپ گواردیولا بارسلونا و اتلتیکومادرید دیگو سیمئونه مقایسه کرد. سرمربی رئال مادرید در این رابطه اظهار کرد: اکنون نمی‌توانیم در این باره صحبت کنیم. باید چند سال صبر کنیم. دو سال و نیم خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم اما هنوز برای گفتن چنین چیزی زود است. زمان زیادی نیاز داریم تا چنین موضوعی را نشان دهیم. دوست دارم به حضورم در مادرید ادامه‌ دهم. برای من اهمیت زیادی دارد فصل را به خوبی به پایان برسانیم.

سرمربی فرانسوی در باره ارزشمند بودن دوگانه (لالیگا و کوپا دل ری) و لیگ قهرمانان اروپا اظهار کرد: هر یک از آنها ارزش خاص خودش را دارد. نمی‌توان از میان این دو یکی را انتخاب کرد. ما تنها می‌توانیم فاتح لیگ قهرمانان اروپا شویم.

زیدان در ادامه‌ به آینده کریم بنزما و گرت بیل اشاره کرد و گفت‌: به این دو بازیکن نیاز داریم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در شرایط خوبی آنها را در اختیار داشته باشیم. نمی‌خواهم مسائل خارج از تیم رویشان اثر بگذارد. فوتبال این چنین است و همه دوست دارند بازی کنند ولی چنین چیزی امکان ندارد. این قضیه تنها مربوط به آنها نیست.

سرمربی رئال مادرید افزود: مادرید هرگز در پایان یک فصل تغییرات زیادی انجام نمی‌دهد و بازیکنانش را از دست نمی‌دهد. در زمان مناسب تغییرات ایجاد خواهد شد. اکنون به آینده فکر نمی‌کنیم. تنها این فصل برایم مهم است.

سفیدپوشان در این فصل در بازی‌های خانگی مشکل داشتند و امتیازات زیادی در سانتیاگو برنابئو از دست دادند. سرمربی فرانسوی در این باره گفت‌: فکر می‌کنم در ماه آخر این مشکل به وجود آمد. در گذشته خیلی خوب در خانه نتیجه‌ گرفتیم. در شروع فصل نیز آمار بدی را بر جای گذاشتیم. با این حال اگر دو بازی آخرمان را در لیگ قهرمانان اروپا بررسی کنیم باید این نکته را در نظر بگیریم که بازی چگونه پایان یافت نه این که به چه نحوی آغاز شد. دریافت گل در ‌دقیقه نخست برابر یوونتوس اتفاق ناخوشایندی بود و ضربه سختی برای ما بود اما برابر بایرن مونیخ توانستیم یک پیروزی فوق‌العاده‌ کسب کنیم. اکنون باید به بهترین شکل ممکن خود را برای بازی سه‌شنبه برابر این تیم آماده کنیم.

آندرس اینیستا بعد از ظهر جدایی اش از بارسلونا را در پایان فصل اعلام کرد. سرمربی مادرید درباره بازیکن ‌اسپانیایی گفت‌: دیدن جدایی یک بازیکن سخت است. من این قضیه را به عنوان یک هوادار بارسلونا نمی بینم به عنوان یک فوتبالیست نگاه می‌کنم. برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

اینیستا هرگز نتوانست برنده توپ طلا شود. زیدان در این رابطه اظهار کرد: زمانی که درباره اینیستا صحبت می‌کنیم در واقع در مورد یک بازیکن فوق‌العاده‌ که فراتر از مادرید و بارسلونا است، حرف می زنیم. او را تحسین می‌کنم و بازی‌اش را نیز تحسین می‌کنم. اینیستا هرگز نتوانست این جایزه را به دست بیاورد اما شایسته دریافتش بود به خصوص در سال جام جهانی (۲۰۱۰). او سال فوق‌العاده‌ ای را پشت سر گذاشت و گل قهرمانی تیم‌ ‌ملی ‌اسپانیا را به ثمر رساند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا