اسلایدرعلم و تکنولوژیفوری

شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد کند شدن تلگرام توضیح می دهد

کند شدن تلگرام

امروز بسیاری از کاربران تلگرام که از طریق اینترنت خانگی از این پیام رسان استفاده می کنند، در بارگیری تصاویر و ویدیوها به مشکل خورده یا با افت سرعت زیادی مواجه شده اند. در همین رابطه شرکت ارتباطات زیرساخت طی اطلاعیه ای، از لغو مجوز استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای تلگرام (CDN) در ایران خبر می دهد.

تدبیرشرق// شرکت ارتباطات زیرساخت امروز در اطلاعیه ای به تشریح وضعیت موجود پرداخته و می گوید بنا به دستور رئیس مرکز ملی فضای مجازی، مجوز قانونی استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام در ایران لغو شده است. جالب است که صدور این مجوز به سال ۱۳۹۵ بر می گردد.

با خروج سرورهای CDN تلگرام از مدار ارتباطی داخلی کشور، حجم عظیم داده های رد و بدل شده در این شبکه پیام رسان به ترافیک بین المللی خواهد پیوست و طبیعیست که کاربران نیز افت کیفیت و کاهش قابل توجه سرعت را تجربه می کنند. البته انتظار می رود با به روز رسانی وضعیت سرورهای تلگرام و ارائه مسیرهای ارتباطی جایگزین به نزدیک ترین سرورهای توزیع محتوا در سرتاسر جهان، کمی از حجم اختلالات کنونی کاسته شود.

گفتنیست شرکت ارتباطات زیرساخت این اطلاعیه را در راستای «شفافیت ساختارمند» به عنوان راهبرد اساسی مجموعه وزارت ارتباطات منتشر کرده، در حالی که هنوز هیچ وضعیت شفافی در مورد آینده این پیام رسان محبوب وجود ندارد و صرفاً با اظهارات ضد و نقیض روبرو هستیم.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا