آخرین خبرها

اختصاص جایزه آیسسکو برای معرفی تبریز ۲۰۱۸

استان‌ها > آذربایجان شرقی – نماینده سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکوISESCO) در ایران گفت: با توجه به اهمیت رویداد تبریز ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، آیسسکو جایزه ویژه ای را به نهاد، موسسه یا سازمانی که بهترین معرفی از دستاوردهای گردشگری برای این رویداد را داشته باشد اختصاص داده است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، عباس صدری روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ افزود: کمیسیون ملی آیسسکو در ایران با همکاری شهرداری تبریز چارچوب آن را مشخص می کند.

وی اظهار کرد: مدیریت بخش فرهنگی آیسسکو نیز آمادگی خود را برای حمایت از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری آذربایجان شرقی برای معرفی تبریز ۲۰۱۸ به کشورهای اسلامی اعلام می کند.
نماینده سازمان فرهنگی – آموزشی آیسسکو در ایران یادآوری کرد: مردم تبریز فرهنگ اصیل و مشخصه های فرهنگی، ارزش های اسلامی و میراث فرهنگی خود را در طول قرن های گذشته به خوبی حفظ کرده اند.
صدری ادامه داد: تبریز به عنوان کانون گردشگری فرهنگی با ساختارهای مدرن و استانداردهای بالای سطح زندگی و برخوردار از تمدن شهری و مهمان نوازی است.
وی گفت: منابع سرشار و تولیدات صنعتی گسترده، پتانسیل های قابل توجهی برای توسعه اقتصاد گردشگری در این شهر فراهم شده به ویژه محصولات و تولیدات دست ساز با علایم تجاری شناخته شده در سطوح بین المللی از ویژگی های این شهرستان است.
سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال ۲۰۱۵ با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد.
در این طرح هر سال شهری از کشورهای اسلامی به عنوان ‘شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ‘ معرفی می شود.
در اولین معرفی شهر قدس فلسطین در سال ۲۰۱۵ و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال ۲۰۱۶ به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند.
برای سال ۲۰۱۷ نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و در نهایت شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.
این انتخاب در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد.
پیش از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با توجه به معیارهای انتخاب به عنوان نامزد معرفی شده بودند که تبریز توانست این عنوان را نصیب خود کند.
آیین آغاز به کار رسمی رویداد تبریز ۲۰۱۸ امروز همزمان با سفر رییس جمهوری به تبریز در مرکز همایش های بین المللی این شهر آغاز شد.

۴۶

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا