اقتصادیخبر داغملی

دفاع قاطع جعفرزاده از افزایش عوارض سفر به خارج کشور: کسی که سفر سیاحتی می رود چند دلار یا چند صد دلار بیشتر برایش مشکلی ایجاد نمی‌کند

دفاع قاطع جعفرزاده

به گزارش تدبیرشرق، غلامعلی جعفرزاده  نماینده رشت و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه در گفت و گو با رویداد ۲۴ ، با اشاره به افزاش قیمت عوارض خروج از کشور که در مجلس به تصویب رسیده است، گفت: مجلس عوارض خروج از کشور برای سفرهای زیارتی را حل کرده است. اما در خصوص سفرهای سیاحتی باید بگوییم که فردی که می‌خواهد به خارج از کشور برود و چند هزار دلار خرج کند، چند دلار یا چند صد دلار زیاد برایش مشکلی ایجاد نمی‌کند. ما نمی‌توانیم به کسی که می‌خواهد برود گردش سوبسید بدهیم. این عوارض خروج از کشور آن‌طوری که ما حساب کردیم، بیش از ۴ درصد هزینه سفر نیست. فردی که می‌خواهد برود گردش، باید این عوارض را پرداخت کند، در بسیاری از کشورهای دنیا این امر مرسوم است و در برخی از کشورهای دیگر خیر. این موضوع بستگی به تصمیم دولت آن کشور دارد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: با این شرایط در نوروز دیدیم که سفرها کم نشد و مردم به سفرهای سیاحتی خود رفتند.

جعفرزاده با بیان اینکه این موضوعات اصلاً نقض حقوق شهروندی نیست، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مسائل از مردم عوارض خروج از کشور دریافت می‌شود. مردم در دنیا حتی برای آب خوردن هم عوارض پرداخت می‌کنند، آیا این‌ها نقض حقوق شهروندی است؟ من این موضوع را اصلاً قبول ندارم. ما نمی‌توانیم تا حد زیادی درآمدهای دولت را کاهش بدهیم، اگر عوارض خروج از کشور برای سفرهای سیاحتی افزایش پیدا کرده از آن‌سو برای سفرهای زیارتی این هزینه کاهش پیدا کرده است. دولت اعلام کرده است که برای تأمین درآمدهایم، این تدابیر را اتخاذ کرده‌ام ما نیز در چارچوب قانون موافقت کردیم. معتقدم این موضوع به آن درصدی که سفرهای خارجی می‌روند فشاری وارد نمی‌کند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا