اسلایدربین الملل

ترامپ: امشب تصمیمی که همه‌ منتظرش هستند را اعلام می‌کنم!

ترامپ

دونالد ترامپ روز چهارشنبه گفت، امشب تصمیم مهمش درباره اینکه آمریکا از توافق‌نامه آب‌وهوایی پاریس خارج می‌شود یا نه را اعلام می‌کند.

به گزارش تدبیرشرق، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتر خود نوشت: راس ساعت سه بعد از ظهر امروز پنجشنبه به وقت محلی و هفت عصر به وقت گرینویچ تصمیم خود درباره توافق‌نامه آب و هوایی پاریس را از باغ کاخ سفید اعلام می‌کنم تا بار دیگر آمریکا را بزرگ کنم.

وی در جریان نشست سران گروه هفت کشور صنعتی پیشرفته جهان که هفته گذشته در ایتالیا برگزار شد، گفته بود که پس از بازگشت به کشورش در مورد موضع ایالات متحده در قبال این پیمان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ترامپ پیش از این پیمان پاریس را “شوخی” توصیف کرده بود و گفته می‌شود که در گفت‌وگو با مشاوران نزدیک خود، ناخرسندی خود نسبت به این پیمان و تعهدات ناشی از آن را ابراز داشته است.

خبر تصمیم قریب‌القوع رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از پیمان پاریس در پایگاه اینترنتی اگزیوم و شبکه خبری ای‌بی‌سی انتشار یافت.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵، ۱۹۵ کشور در پایان نشستی در پاریس، کنوانسیون سازمان ملل در مورد مقابله با تغییرات اقلیمی – موسوم به پیمان پاریس – را با هدف تلاش در راستای کاهش میزان آلودگی ناشی از گازهای گلخانه‌ای امضا کردند. براساس این پیمان، میزان تولید گازهای کربنی باید در حدی باشد که تا گرمایش زمین تا سال ۲۰۵۰ از دو درجه بیشتر نشود.

از جمله اقدامات مهمی که برای تحقق این هدف باید صورت گیرد، جلوگیری از رشد مصرف سوخت‌های فسیلی از جمله در زمینه حمل و نقل است. به دلیل استفاده گسترده مردم آمریکا از اتومبیل، ایالات متحده از جمله مصرف‌کنندگان عمده سوخت فسیلی در جهان است و اجرای توافق پاریس به معنی جلوگیری از افزایش کاربرد خودرو در آن کشور است.

برخی از سیاستمداران آمریکایی پایبندی به تعهدات بین‌المللی برای مقابله با گرمایش زمین را مردود می‌دانند و شماری از آنان اساسا در مورد معتبر بودن ارتباط بین مصرف سوخت فسیلی و گرمایش زمین ابراز تردید کرده‌اند.

/ایسنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا