اسلایدرعلم و تکنولوژی

عذرخواهی زاکربرگ از کاربران؛ غول شبکه های اجتماعی دست به دامن روزنامه ها شد

عذرخواهی زاکربرگ از کاربران

فیسبوک یک صفحه کامل از هفت روزنامه انگلیسی و سه نشریه آمریکایی را به خودش اختصاص داد تا به خاطر رسوایی اخیر کمبریج آنالیتیکا و نقض حریم شخصی از کاربرانش عذرخواهی کند.

به گزارش تدبیرشرق، این عذرخواهی (بخوانید تبلیغ) بزرگ که به امضای مارک زاکربرگ مزین شده، تلاش دارد تا اقدامات فیسبوک برای جلوگیری از بروز مجدد چنین بحران هایی را نشان دهد، به خصوص اینکه اپلیکیشن های ثالث دیگر توانایی جمع آوری حجم بالایی از اطلاعات شخصی کاربران را نداشته و به هنگام ثبت نام هم داده های زیادی را از کاربر طلب نکنند. البته فیسبوک چند روز قبل این موارد را به صورت رسمی اطلاع رسانی کرده بود.

زاکربرگ در این مطلب می نویسد:

از اعتماد شما سوء استفاده شده و متأسفم که نتوانستیم کار زیادی انجام دهیم. به شما قول می دهم [از این به بعد] بهتر عمل خواهیم کرد.

مدیرعامل فیسبوک طی روزهای اخیر با تمام نشریات و خبرگزاری های معتبر آمریکایی مصاحبه کرده و وعده های مشابهی داده است. حالا این تبلیغ تمام صفحه را در نشریات آبزرور، ساندی تایمز، مِیل آن ساندی، ساندی میرور، ساندی اکسپرس و ساندی تلگراف در انگلستان می بینیم. نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال هم نشریات آمریکایی هستند که این صفحه را در اختیار فیسبوک قرار داده اند.

در جریان رسوایی اخیر، یک شرکت داده کاوی و تحلیلگر ساکن لندن به لطف سیاست های سخاوتمندانه فیسبوک در قبال توسعه دهندگان اپ های ثالث توانست به اطلاعات شخصی بیش از ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک دسترسی پیدا کند. این اطلاعات ارزشمند سپس به شرکت کمبریج آنالیتیکا فروخته شد تا از آنها برای ارائه تبلیغات هدفمند در کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و دیگران استفاده شود. تا به این لحظه پیامدهای متعددی گریبان فیسبوک را گرفته که در بین آنها می توان به چندین شکایت رسمی، تحقیق و تفحص های دولتی، هشتگ پرطرفدار حذف فیسبوک و افت شدید ارزش سهام و کاهش ۵۰ میلیارد دلاری در ارزش بازار این شرکت اشاره کرد. در ادامه تصویر کامل این نامه عذرخواهی را می بینید:

/دیجیاتو

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا