آخرین خبرها

اجرای طرح ضیافت الهی در 410 بقعه متبرکه گیلان

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در رشت افزود: طرح ضیافت الهی از ششم خرداد همزمان با ماه مبارک رمضان در 410 بقعه متبرکه و امام زادگان استان گیلان به اجرا درآمد و تا چهارم تیرماه ادامه دارد.
وی با بیان این که در مدت اجرای این طرح 10 ویژه برنامه در نظر گرفته شده ، اظهار کرد: اقامه نماز جماعت، مراسم دعا و مناجات، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ترتیل خوانی، جزء خوانی، محفل انس با قرآن با حضور قاری مصری از جمله این برنامه هاست.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از برگزاری ویژه برنامه خدیجه مادر امت در یازدهم ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطر نشان کرد: این برنامه با حضور عموم مردم مسئولان، ایثارگران، بانوان و همسران و خانواده های معظم شهدا برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ افطاری ساده هر شب حدود پنج هزار نفر در سطح امام زادگان گیلان از این افطاری برخوردار می شوند، تصریح کرد: تامین مالی این افطاری از سه منبع شامل نذورات امام زادگان، کمک های خیرین و موقوفات دارای نیت افطاری از روزه داران، تامین می شود.
وی بیان داشت: راه اندازی خیمه های معرفت به ویژه در شب های قدر، جشن کریمه ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) ، برپایی نماز عید سعید فطر در امام زادگان گیلان، طرح وقف قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه ها در راستای برگزاری طرح ضیافت الهی در امام زادگان استان در ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام و المسلمین عادلی اجرای طرح پویش قرآنی ، طرح وقف قرآن در ایام ماه مبارک رمضان، مراسم ختم قرآن را از جمله دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: در شب های قدر نیز ویژه برنامه هایی از جمله نماز قضا، مناجات خوانی و جوشن کبیر برگزار می شود.
وی اظهار داشت: گشایش 53 نمایشگاه فعالیت های اوقاف، برگزاری 69 جلسه کلاس تفسیر، ترتیل خوانی و جزء خوانی در 359 بقعه متبرکه و برگزاری محفل انس با قرآن کریم در 202 بقعه از دیگر برنامه ها در ماه مبارک رمضان در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان است.
وی با بیان این که در طرح ضیافت الهی 434 روحانی اعزامی از قم، بومی و مستقر در زمینه ترویج و تبلیغ وقف همکاری دارند، یادآور شد: 35 خیمه معرفت با حضور و همکاری روحانیون در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان برپا شده است.
بیش از 940 بقعه متبرکه در استان گیلان فعال است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا