آخرین خبرها

امام جمعه: آئین های مذهبی آستارا پیام فرا مرزی داشته باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی در دفتر امام جمعه این شهرستان افزود: آستارا از موقعیت خاص مرزی برخوردار است و روزانه حدود 2 هزار نفر اتباع خارجی وارد این شهرستان می شوند و باید برنامه های مذهبی در این شهرستان از کیفیت و پیام های لازم برخوردار باشد.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) متعلق به تمام انسان های آزاده دنیاست، اضافه کرد: فرمایشات امام و شخصیت والای ایشان نباید در طول زمان های مختلف تحریف شود زیرا اندیشه امام خمینی (ره) محدود به جناح و خط فکری خاصی نبود.
امام جمعه آستارا با بیان اینکه جامعیت امام (ره) در مسائل دینی و سیاسی قابل ستایش است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم به عنوان خلف صالح ایشان با تدابیر داهیانه خود حکومت اسلامی را در مسیر درست هدایت می کنند.
وی خواستار حضور اقشار بازاری، دانشگاهی، ورزشی، فرهنگی و سیاسی در آئین های بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام (ره) شد و بیان کرد: برخی از اقشار نظیر استادان و دانشجویان در شناساندن شخصیت امام (ره) به جامعه نقش ویژه ای دارند.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در این جلسه گفت: باید قدردان امام راحل باشیم و او با تشکیل حکومت اسلامی به ظلم و ستم در کشورمان پایان داد و قیام ایشان الگوی همه آزادیخواهان جهان است.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی افزود: به مناسبت گرامیداشت سالروز ارتحال امام (ره) و قیام 15 خرداد، عزاداری خیابانی با حضور مرزنشینان آستارا روز یکشنبه 14 خرداد ساعت 11 از مقابل سپاه تا مصلی نماز جمعه برگزار خواهد شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007

انتهای پیام /*

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا