آخرین خبرها

جزئیات حمله مهاجم مسلح به اقامتگاه سفیر ایران در وین/ مهاجمان لندن آزاد شدند

جزئیات حمله مهاجم مسلح به اقامتگاه سفیر ایران در وین/ مهاجمان لندن آزاد شدند

یک مرد ۲۶ ساله اتریشی که قصد داشت با چاقو به محل اقامت سفیر ایران در وین حمله کند، با ضرب گلوله کشته شد.

هرالد موئزر سخنگوی پلیس در وین اعلام کرد این حمله در ساعت ۱۱:۳۵ به وقت محلی در نزدیکی محل اقامت سفیر ایران روی داد که فرد مسلح با شلیک گلوله پلیس از پا در آمد. یکی از محافظان سفارت بر اثر جراحات به بیمارستان منتقل شده است.

این حمله در حالی رخ می دهد که روز جمعه سفارت ایران در لندن نیز شاهد حملۀ افراد مهاجم بود.

جمعه گذشته چهار نفر وارد بالکن سفارت ایران در لندن شدند و به پرچم ایران اهانت کردند و پرچم های موسوم به خادم المهدی منتسب به جریان شیرازی ها را در آنجا نصب کردند.این گروه شعارهایی سر دادند و پرچم های خود را در بالکن سفارت چرخاندند.
مهاجمین به سفارت ایران در لندن روز گذشته به قید وثیقه آزاد شدند.

ایران سفیر انگلیس در تهران را به خاطر حمله چهار نفر به سفارت این کشور در لندن و پایین کشیدن پرچم ایران و پاره کردن آن احضار کرد. این افراد که وابسته به یک گروه مسلمان تندرو شیعه هستند به قید وثیقه آزاد شده اند.

تهران روز جمعه حمله به سفارتش در لندن را به شدت محکوم کرد و از نیروهای پلیس انگلیس خواست تدابیر امنیتی مناسب را برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک خود فراهم کند.اندکی پس از این حمله سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه ایران فراخوانده شد تا توضیحاتی درباره این موضوع ارائه کند.

یکی از سخنگوهای پلیس لندن در این رابطه گفت: حمله کنندگان به سفارت ایران در نهایت به قید وثیقه آزاد شدند.
حمله کنندگان بیست و نه ،هجده،هفده و شانزده سال سن داشتند اما هنوز هویت آنها اعلام نشده است.تحقیقات درباره این حادثه در جریان است.

گروه خادم المهدی که مقرش در انگلیس است با تلاش های شیخ یاسر الحبیب پایه گذاری شده است.وی بارها نظرات جنجالی خود را درباره تاریخ اسلام بیان داشته و به صحابه پیامبر اکرم دشنام داده است و هم از شیعیان و هم از سنی ها انتقاد می کنند.­

۵۲۳۱۰

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا