علم و تکنولوژی

مشارکت گوگل در پروژه نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا

مشارکت گوگل در پروژه نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا

گوگل به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد با نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در تفسیر فیلم‌های ضبط شده توسط پهپاد، همکاری کند.

به گزارش تدبیرشرق و به نقل از انگجت، “نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا” (The US military)در پروژه “ماون” (Maven) خود، برای تفسیر فیلم‌های ضبط شده توسط پهپاد، از یک منبع کاملا غیرمنتظره کمک می‌گیرد یعنی شرکت گوگل.

به گفته گوگل، این شرکت، کیت‌های برنامه‌ریزی ” تنسورفلو” (TensorFlow)را به شکل بخشی از یک آزمایش عملی، به “وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا”(USDOD)ارائه می‌دهد که به پروژه “ماون” در پردازش سریع شمار زیادی از فیلم‌های پهپاد کمک می‌کند.

گوگل تاکید می‌کند که این فناوری یادگیری ماشینی، فقط برای استفاده‌های غیرتهاجمی است و برای بررسی‌ انسانی، ضعیف عمل می‌کند.

برخی از کارکنان گوگل، از مشارکت این شرکت در فناوری هوش مصنوعی برای عملیات پهپاد، ناراضی هستند. ضمنا، دیگران معتقدند این کار، سوالاتی اخلاقی را درباره موضوعات تحت پوشش یادگیری ماشینی، مطرح خواهد کرد.

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، در مورد همکاری با گوگل در پروژه “ماون” نظری نداده است. درهرحال، مشارکت گوگل در این زمینه، تعجب‌آور نیست.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا