آخرین خبرهااستان ها

از انتخاب نصرتی پشیمان نیستیم

نشست خبری احمد رمضانپور عضو شورای شهر رشت عصر امروز شنبه ۱۲ اسفند در دفتز کانون فرهنگیان گیلان با حضور جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.‌

به گزارش تدبیرشرق:رمضانپور در ابتدای جلسه با بیان اینکه رسانه ها همیشه یار و یاور مردم و مسئولین هستند گفت:رسانه پل ارتباط مردم و حاکمیت هر نظامی است.
رمضانپور ادامه داد: افراد باید عملکرد صادقانه داشته باشند و رسانه ها هم باید صادق تر باشند.‌

او با بیان اینکه به رسانه و انتقاد علاقمند هستم گفت: انتقاد را سازنده می دانم.رمضانپور ادامه داد: آنچه که رسانه ها را تبدیل به اثر گذاری می کند برخوردهای شفاف است.
او با بیان اینکه رسانه را محل امتیاز خواهی ندانیم گفت: از قدرت به نفع جامعه استفاده کنند.

او همچنین رسانه را در تنویر افکار عمومی تاثیرگذار دانست و گفت: مردم تشخیص می دهند که کدام رسانه در تشویش یا تنویر افکار عمومی هستند.

بعد از سوالات خبرنگاران، رمضانپور گفت:من بنا داشتم تا از تجربیات خودم از سفره انقلاب در حوزه سیاست گذاری شورا به کار بگیرم.
چون اعتقاد دارم اگر در حوزه اجرا ورود کنیم نتیجه آن اعتراضات فعلی است.
رمضانپور با بیان اینکه قبل از تحلیف کار ما با جلسات غیر رسمی شروع شد گفت: بنا گذاشتیم که در حوزه وظایف خودمان ورود کنیم و شهردار خودش معاونین و شهرداران مناطق را انتخاب کند.
او در این جلسه تاکید کرد هیچ گونه دخل و تصرفی در انتخاب فردی در شهرداری نداشته است.
رمضانپور ادامه داد:اگر قرار باشد در عزل و نصب دخالت کنیم شفافیت و پرسشگری و پاسخگویی از بین می رود.او افزود: ‌اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورا به  این اصل معتقد هستند.
رمضانپور افزود؛شهردار باید خودش نیروهایش را انتخاب کند اما اگر نیروهای شایسته و متخصص در شهرداری حضور دارند وظیفه داریم او را به شهردار معرفی کنیم.

او ادامه داد: شهردار موارد را بررسی می کند و اگر به کارش نیامد از این فرد و افراد استفاده نمی کند در این صورت نباید او را با سوال و استیضاح تهدید کنیم.

نصرتی صفر تا صد کار را بلد است

رمضانپور اضافه کرد؛با انتصابات جدید شهردار برخی موضع گرفتند به نظر می رسید همچنان مسایل شورای قبل در ذهن برخی وجود داشت.
اما شورا اکنون به پختگی خاصی رسیده است.
او همچنین در مورد بحث مشاوران شورا گفت: هیچ یک از اعضای شورا کسی را به عنوان مشاور انتخاب نکرده است و تاکنون مصوبه ای در این زمینه نداشته است.

او با بیان اینکه نصرتی توانمند است گفت: او صفر تا صد کار را بلد است و برای انتخاب خود پشیمان نیستیم و از او حمایت می کنیم.
رمضانپور ادامه داد: او آرامش را به شهرداری برگردانده و توانسته مطالبات را پرداخت کند.

رمضانپور همچنین در مورد سوالی در مورد املاک شهرداری گفت:درخواست کردیم شهردار لیست املاک را بدهد و وضعیت آنها را مشخص کند.
عضو شورای پنجم در مورد عملکرد شورای پنجم هم گفت:شورا با استراتژی وحدت شروع به کار کرد ما تلاش کردیم تا دخالتی در نیروها نداشته باشیم و به شهردار اختیار بدهیم بود.

او همچنین در مورد برند شهر خلاق خوراک گفت:باید از برند حمایت کنیم تا آورده مالی و اقتصادی برای شهر داشته باشند.
در این مورد درخواست گزارش کردیم تا شهرداری عملکرد را توضیح دهد.‌
رمضانپور همچنین در جواب سوالی در مورد استفاده اعضای شورا از امکانات شهرداری گفت: اگر بدانم عضوی خلاف مقرارت از امکانات استفاده کرده است در جلسه مطرح می کنم.

ماجرای ابراز ناراحتی نزدیکان رمضانپور از او 

رمضانپور با بیان اینکه نزدیکان از من ناراحت هستند چون سفارشی برای فرزندان و وابستگان آنها نداشتم گفت:وضعیت اشتغال در خانه خودم تغییری نکرده است.

به زودی برای ۱۵۰ نفر در حوزه حمل و نقل شهرداری اشتغال ایجاد می‌شود 

او اما اضافه کرد: به زودی خبری در مورد ایجاد اشتغال ۱۵۰ نفر در حوزه حمل و نقل خواهید شنید. او اینبار تاکید کرد:«قسم حضرت عباسی می خورم که کسی را وارد شورا و شهرداری نکردم »

نصرتی تا پایان چهار سال در رشت

رمضانپور در مورد طول حضور نصرتی در شهرداری گفت: او هیات رئیسه دوره دوم و سوم و حتی چهارم را خواهد دید چون بنای ما بر کار چهار ساله است.

او همچنین در مورد معضلات اجرای پروژه جمع آوری آب های سطحی گفت: به جای اینکه ۶۶ نقطه دچار کنده کاری شود براساس فاز بندی ورود می کردیم بهتر بود.

رمضانپور در برابر این سوال که چرا پروژه جدیدی آغاز نمی شود گفت:چرا باید مردم را گول بزنیم پول نداریم تا پروژه جدید را آغاز کنیم. در حال حاضر
۷۳۰ میلیارد تومان جز بدهکاری شهرداری به پیمانکاران است.‌

او همچنین با اشاره به بودجه ارائه شده گفت: برای ثبت در تاریخ گفتم که من با کلیت مخالفم چون قابل وصول نیست.
نه قانون می گوید درآمد ۹ ماهه اول سال و سه ماه آخر سال قبل مبنای بودجه جدید است اما با این وجود با رقم های بسیار زیاد روبرو هستیم.‌
او افزود: من پیشنهاد دارم که حداقل ۱۲۳ پروژه را اولویت بندی کنیم .او ابراز امیدواری کرد که ۱۰۰ میلیارد از اسناد خزانه و ۲۰۰ میلیارد صندوق توسعه تحقق پبدا کند.‌

سوال بعدی بحث روز یک طرفه بودن برخی خیابان های رشت بود. رمضانپور توضیح داد: این کار مصوبه شورای ترافیک شهرستان را دارد اما شورای شهر و شورای ترافیک استان هنوز قانع نشده است.

به پاداش ۲۰۰ میلیونی معترضم

او همچنین در مورد بحث پاداش های میلیونی مدیران شهرداری گفت: به ایجاد انگیزه اعتقاد دارم اما به پاداش های ۲۰۰ میلیونی معترضم.
از شهرداری خواستیم تا لایحه ای تحت عنوان پاداش به کارکنان و نه فقط مدیران به شورا ارائه دهد تا شورا تصمیم بگیرد.‌

رمضانپور همچنین در مورد پیاده راه هم گغت: این پیاده راه با همه ملحقات انجام نشده است.

او با انتقاد از وضعیت نور و فضای سبز پیاده راه گفت: نه تنها شب وقتی روز به پیاده راه می روم حس می کنم در قبرستان در حال قدم زدن هستم!
او ادامه داد؛از سازمان فضای سبز خواستیم تا کاشت درختان تنومند با روش های مدرن را در دستور کار داشته باشد.

او در پایان در مورد استاندار گفت: نگاه استاندار اقتصادی، گردشگری و عمرانی است و با همه توانم از این تفکر حمایت خواهم کرد.‌
رمضان پور با بیان اینکه امیدوارم از ظرفیت جوانی برای توسعه شهر استفاده کند گفت: رشتپیشانی استان است. اگر آباد باشد دیگر شهرها نیز آباد خواهد شد.
او با یادآوری جمله رئیس جمهوری اصلاحات گفت: توسعه گیلان توسعه ایران است. او همچنین گفت: در شورا لیست امیدی کار نمی‌کنیم با وحدت کار می‌کنیم.
رمضانپور ابراز امیدواری کرد: بعد از چهار سال امیدوارم که شاهد رشت برتر باشیم.

/گیل نگاه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا