آخرین خبرهااستان ها

حمایت لاهوتی از وزیر راه و شهرسازی :کسانی که به دنبال استیضاح آخوندی هستند، روزی مخالف خرید هواپیما بودند

به گزارش تدبیرشرق نقل از برنا، مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده لنگرود و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز ناراحتی و تاسف از سقوط هواپیمای ATR72 و جان باختن شماری از هموطنانمان گفت: این هواپیما محصول مشترک فرانسه و ایتالیاست که در مسافت های کوتاه مورد استفاده قرار می گرفت.

او با اشاره به اینکه خلبان این هواپیما یکی از بهترین خلبانان ایران به محسوب می شد، افزود: تا زمانی که جعبه سیاه هواپیما باز نشده نمی توان اظهار نظر و پیش داوری کرد.

لاهوتی با بیان اینکه باید به اقدامات مفید وزیر راه و شهرسازی توجه کنیم، ادامه داد: اولین اقدام وزیر راه و شهرسازی پس از برجام انعقاد قرارداد با ۳ شرکت بزرگ دنیا (بوئینگ، ایرباس، ای تی آر) بوده که این ۳ شرکت هواپیمایی قوی ترین و بهترین های دنیا هستند.

نماینده لنگرود اظهار کرد: کسانی که امروز به عملکرد دکتر آخوندی انتقاد دارند همان هایی هستند که زمان خرید هواپیما این موضوع را مطرح کردند که الان زمان مناسب خرید هواپیما نیست و نباید از بیت المال برای خرید هواپیما هزینه کرد.

او تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی با درنظر گرفتن سن ناوگان هوایی کشور تدابیری خوب و به موقعی اندیشیده و با ۳ شرکت برتر دنیا قرارداد امضا کرد.

لاهوتی به این موضوع اشاره کرد که مدیرعامل ایرباس حاضر به مذاکره با ایران نبود اما پس از برجام به ایران آمد و با ما وارد مذاکره شد و در اولین ورود، ایرباس به کشور حضور داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه ما هیچ ایرادی نمی توانیم به جناب وزیر بگیریم، تصریح کرد: در دوران تحریم بسیاری از کشورها حاضر به مذاکره با ایران نبودند و پس از برجام اولین اقدامی که دکتر آخوندی انجام داد، انعقاد قراداد هواپیما بود که مورد هجمه بسیاری قرار گرفت.

لاهوتی با بیان اینکه عملکرد وزیر راه خوب بوده و نیازی به طرح استیضاح نیست، افزود: شاید در بخش مسکن کمی ایراد وجود داشته باشند اما ایشان در دوران بی پولی دولت در بخش حمل و نقل بسیار خوب عمل کردند.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا