آخرین خبرهااستان ها

گیلان رتبه هفتم ضریب نفوذ اینترنت در کشور را داراست

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره میزان ضریب نفوذ اینترنت کل در گیلان، گفت: گیلان با داشتن ۹۰.۲۶، رتبه هفتم ضریب نفوذ اینترنت در کشور را دارا است.

 به گزارش تدبیرشرق، فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در نخستین کمیته تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در رشت برگزار شد، گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در گیلان، ۱۱۷.۴۲ است.

وی با اشاره میزان ضریب نفوذ اینترنت کل در گیلان، گفت: گیلان با داشتن ۹۰.۲۶، رتبه هفتم ضریب نفوذ اینترنت در کشور را دارا است.

توکلی، خاطرنشان کرد:‌ ضریب نفوذ اینترنت ثابت در گیلان نیز، ۱۳.۴۴ است که با توجه به اینکه میزان این ضریب نفوذ در کشور ۱۳.۹۸ است، گیلان در رتبه نهم قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان تصریح کرد:‌ طول شبکه فیبر نوری در گیلان، ۸۸۸ کیلومتر است و میزان پهنای باند بهره‌برداری شده گیلان در سه ماهه سوم سال جاری، ۵۲.۴۷ گیگابایت بر ثانیه است.

وی به برنامه‌های توسعه‌ای اینترنت در روستاها اشاره کرد و گفت: ‌ارائه خدمات اینترنت پرسرعت به ۱۶۴۷ روستای استان گیلان توسط شرکت های وب از جمله این برنامه‌هاست.

توکلی اذعان کرد:‌ برقراری رومینگ دیتا ۶۴۹ روستای تحت پوشش اینترنت پرسرعت شرکت های وب با مشارکت ایرانسل در دهه فجر و برقراری رومینگ دیتا ۹۹۸ روستای تحت پوشش اینترنت تا پایان سال ۹۶ از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان تصریح کرد: ارائه تلفن خانگی به ۱۲ روستای فاقد این امکان که تاکنون در هفت روستا محقق شده و بقیه نیز در حال انجام است از برنامه‌های خدمات عمومی روستایی است.

/گیل نگاه

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا