آخرین خبرهااسلایدرحوادث

ادامه تلاش‌های گسترده برای یافتن هواپیمای «ای.تی.آر»

یافتن هواپیمای «ای.تی.آر»

 پس از گذشت یک روز از سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان، نیروهای امدادی با بسیج تمامی امکانات، جست وجوی خود را برای یافتن لاشه هواپیمای «ای.تی.آر» در رشته کوه‎های دنا آغاز کرده اند.

به گزارش تدبیرشرق، هم اکنون بیش از ۱۰۰ گروه امدادی و مردمی در منطقه جستجوی خود را آغاز کرده اند تا شاید امروز محل پرواز شماره ۳۷۰۴ را با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی که ساعت ۸ صبح دیروز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک کرد اما پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار محور شد، کشف شود.
اخبار و گزارش های ارسالی خبرنگاران ایرنا از تهران و شهرستانها در باره این حادثه را پیش رو دارید:

** تلاش تیم‌های متخصص کوهستان برای یافتن هواپیما
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: ۶ تیم پنج نفره کوهستان این جمعیت از ساعت ۶ صبح امروز (دوشنبه) با صعود به ارتفاعات دنا، تلاش خود را برای یافتن بقایای هواپیمای ساقط شده آغاز کرده اند.

** شناسایی محدوده جدید جست و جو توسط پهپاد
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پهپادها، محدوده جدید احتمالی از سقوط هواپیمای تهران یاسوج را در روستای نقل در منطقه پازن پیر از توابع سمیرم شناسایی کرد.

** اثری از هواپیما در پنج نقطه پیش بینی شده نیست
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی جست و جو در پنج نقطه ای که اطلاعات آن از قبل داده شده بود هیچ اثری از سقوط هواپیمای تهران – یاسوج نیست.

** مردم از عزیمت به محل سقوط هواپیمای یاسوج خودداری کنند
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از احساسات انسان دوستانه مردم از شهروندان خواست از عزیمت به محل احتمالی سقوط هواپیمای پرواز تهران به یاسوج خودداری کنند.

** جستجوی لاشه هواپیمای آسمان با پهپاد های نظامی
تهران – ایرنا – معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی با بخش‌های عملیاتی مرتبط جهت استفاده از پهپادهای نظامی نیز هماهنگی‌های لازم را انجام داده که به محض صدور مجوز از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

**حضور ۱۰۰ نیروی امدادی اورژانس اصفهان در محل حادثه
هشت واحد امدادی از اصفهان با ۱۰۰ پزشک، پرستار و تکنسین فوریت های پزشکی هم اکنون در محل احتمالی سقوط هواپیما در سمیرم حاضر هستند.

** نزدیک شدن نیروهای امدادی به ۱۵۰ متری نقطه سقوط هواپیما
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس اطلاعات کسب شده بعضی از اکیپ‌های امدادی به فاصله ۱۵۰ متری نقطه مورد نظر که مختصات آن از سوی هواپیمایی کشوری داده شد، نزدیک شدند.

** ساکنان بومی زاگرس در پی یافتن هواپیمای سقوط کرده
معاون جمعیت هلال احمر سمیرم از حرکت ۲۶ گروه کوهنورد، تعدادی از اهالی و ساکنان بومی اطراف زاگرس به همراه امدادگران هلال احمر، به محل های احتمالی سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا در پادنای سمیرم خبر داد.

** هیات هفت نفره فرانسوی در راه ایران
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از سفر یک هیات فرانسوی هفت نفره به منظور بررسی علت سقوط هواپیمای «ای تی آر» شرکت هواپیمایی آسمان به تهران خبر داد.

** ورود آخوندی به یاسوج
«عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری سانحه سقوط هواپیمای شرکت آسمان وارد یاسوج شد.

** عملیات جست و جو در ۱۶ کیلومترمربع مساحت
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات جست و جوی نیروهای تخصصی جمعیت هلال احمر استان برای یافتن لاشه هواپیمای تهران یاسوج به مساحت ۱۶ کیلومتر مربع در منطقه پادنا در ارتفاعات چهار هزار و ۵۰۰ متری در حال انجام است.

** اعزام ۲ تیم کوهستان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به سمیرم
مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: تیم ‌تخصصی نجات کوهستان هلال‌احمر استان با ۲ فروند بالگرد به محل سقوط هواپیما اعزام شد.

** آغاز پرواز بالگردها بر فراز دنا
پرواز بالگردها از صبح امروز دوشنبه بر فراز رشته کوه دنا در منطقه ‘دناکوه’ و پادنای سمیرم در جنوب اصفهان برای یافتن لاشه هواپیمای ساقط شده تهران – یاسوج آغاز شد.

** شرایط بد جوی عامل بی نتیجه ماندن عملیات جستجو
با وجود تلاش تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی با توجه به بدی شرایط جوی در منطقه، تاکنون محل سقوط هواپیمای مسافربری «ای تی آر» شرکت هواپیمایی آسمان که روز گذشته در اطراف سمیرم دچار سانحه شد، مشخص نشده است.

** اعزام ۲ بالگرد امداد هوایی کهگیلویه و بویراحمد به پادنا و سی سخت
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ بالگرد امداد هوایی این استان صبح امروز به منطقه احتمالی در پادنا و سی سخت برای یافتن لاشه هواپیمای سقوط کرده اعزام شده است.

** اعزام بالگرد ارتش به منطقه
سخنگوی اورژانس کشور گفت: صبح امروز با روشن شدن هوا یک فروند بالگرد اورژانس برای جست و جوی هواپیما یا نشانه ای از مسافران آن در منطقه کوهستانی حادثه به پرواز درآمد اما به علت وضعیت نامناسب جوی و کوهستانی بودن منطقه نتوانست ادامه دهد و قرار است تا دقایقی دیگر بالگرد ارتش برای ادامه جست و جو به منطقه برسد.

** آغاز روز دوم جست‌وجوی لاشه هواپیما
براساس اعلام رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، نیروهای امدادی از اوایل صبح امروز با بسیج تمام امکانات، جست وجوی خود را در روز دوم حادثه با ۸۰ تکنسین برای یافتن ردی از لاشه هواپیمای سقوط کرده تهران – یاسوج آغاز کرده اند.

/ایرنا

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا