آخرین خبرهااستان ها

فرماندار آستارا : آستارا مینیاتوری از فرصت های توسعه در کشور است / برنامه برندسازی آستارا در زمینه های مختلف را ادامه می دهیم

به گزارش تدبیرشرق فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: این شهرستان را میتوان به جهت دارا بودن موقعیتی خاص، مینیاتوری از فرصت های توسعه کشور دانست که باید با برنامه ریزی و معرفی ظرفیت های آن، توسعه آستارا را شتاب بخشیم.

دکتر یونس رنجکش در همایش ملی فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری آستارا که برای نخستین بار به ابتکار فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: موقعیت های گردشگری و تجاری این شهرستان بهترین فرصت سرمایه گذاری است و سرمایه گذاران داخلی و خارجی میتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد : جذابیت های زیادی برای سرمایه گذاری در این شهرستان ایجاد شده و برنامه برندسازی آستارا را در زمینه های مختلف ادامه می دهیم.

وی اظهار کرد: دولت با سرمایه گذاری و مشارکت جمهوری آذربایجان، خط ریلی آستارا – آستارا را به ثمر نشاند و فرصت های سرمایه گذاری آستارا در اقتصاد کشور تحول ایجاد خواهد کرد.

رنجکش اضافه کرد: خط ریلی آستارا – آستارا نقطه کانونی کریدور شمال – جنوب  است و تاثیر آن در حوزه تجارت خارجی غیرقابل انکار خواهد بود.

نخستین همایش ملی فرصت ها و محدودیت های سرمایه گذاری در آستارا با هدف استفاده از ایده های صاحب نظران برای توسعه همه جانبه آن، با حضور بیش از ششصد نفر اعم از اندیشمندان و چهره های علمی و اقتصادی و مسئولانی از نقاط مختلف کشور در هتل اسپیناس این شهرستان مرزی برگزار شد.

این همایش به همت فرمانداری آستارا و پارک علم و فناوری استان گیلان، شوراهای اسلامی و شهرداری های شهرهای آستارا و لوندویل و حمایت علمی و معنوی دستگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی متعدد برگزار شد.

بیش از ۱۵۰ مقاله علمی در ۵ محور به دبیرخانه این همایش ارسال شده که با پنل های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه در زمینه های گردشگری، مدیریت، دیپلماسی، کارآفرینی، آموزش صادرکنندگان و ژئوپلیتیک دریای خزر و ۳۷ مقاله به صورت پوستر و ۱۹ مقاله در قالب سخنرانی برای حاضرین ارائه شدند.

همچنین در این همایش برای اولین بار فیلم مستندی با عنوان “آستارا؛ مینیاتوری از فرصت های توسعه کشور” پیرامون معرفی فرصت های سرمایه گذاری در بندر مرزی آستارا رونمایی شد.

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری شهرستان آستارا، بازدید از مجموعه سرمایه‌گذاری‌های منطقه ویژه اقتصادی و تور آستاراگردی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری این شهرستان از دیگر بخش‌های پیش بینی شده برای همایش ملی فرصت‌ها و محدودیت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان آستارا بود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا