آخرین خبرها

وضعیت اهواز بدتر شد؛ غلظت خاک در هوا،‌ بیش از ۵۷ برابر حد مجاز/ عکس

وضعیت اهواز بدتر شد؛ غلظت خاک در هوا،‌ بیش از ۵۷ برابر حد مجاز/ عکس

جامعه > محیط زیست – ایسنا نوشت: مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد و غبار در اهواز در ساعت ۱۲ امروز، به بیش از ۵۷ برابر حد مجاز رسیده است.

شهریار عسکری در خصوص میزان آلاینده‌های پدیده گرد و غبار امروز در خوزستان اظهار کرد: در پی وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها تا ساعت ۱۲ امروز (سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه) میزان ذرات ریزگرد در هوای اهواز ۸۶۰۰ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه میزان حد مجاز آلاینده‌ها در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، اکنون غلظت گرد و غبار در اهواز بیش از ۵۷ برابر حد مجاز است.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: همچنین میزان ریزگردها در ماهشهر ۲۱۲۷ میکروگرم بر مترمکعب، در امیدیه۸۰۶ میکروگرم بر مترمکعب، در سوسنگرد ۴۲۴ میکروگرم بر مترمکعب، در آبادان ۷۴۵ میکروگرم بر مترمکعب، در شادگان ۵۱۵ میکروگرم بر مترمکعب، در حمیدیه ۲۲۸۴ میکروگرم بر مترمکعب، در بهبهان ۴۳۵ میکروگرم بر مترمکعب، در شوش ۱۸۷ میکروگرم بر مترمکعب، در بندر امام ۶۹۵میکروگرم بر مترمکعب، در هندیجان ۱۶۳۹ میکروگرم بر مترمکعب، در رامشیر ۵۸۲۲ میکروگرم بر مترمکعب، در دزفول۱۴۲ میکروگرم بر مترمکعب و در خرمشهر ۳۲۰ میکروگرم بر مترمکعب در بندر امام ۶۹۵ میکرو گرم بر متر مکعب اندازه‌گیری شده است.

عسکری بیان کرد: بدین ترتیب میزان غلظت ریزگردها در ماهشهر بیش از ۱۴ برابر حد مجاز،در هندیجان بیش از ۱۰ برابر حدمجاز، در حمیدیه بیش از ۱۵ برابر حد مجاز و در رامشیر بیش تر ۱۸ برابر حدمجاز رسیده است.

۴۷۴۷

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا