آخرین خبرهااستان ها

دکتر رمضانپور عضو شورای شهر رشت عنوان کرد:معایب طرح تفصیلی رفع شود

به گزارش تدبیرشرق احمد رمضانپور نیز در نطق پیش از دستور جلسه بیست و هشتمین صحن علنی شورای شهر رشت  گفت: بنده نیز به سهم خودم تشکر صمیمانه دارم در خانه ملت که با عزم بزرگ و با بصیرت ژرف حادثه خیره کننده ای را به نمایش گذاشتند قطعا عظمت این حضور پاسخ دندانشکن به نظام سلطه جهانی و براندازان نظام است.

عضو شورا تاکید کرد: شرکت گسترده مردم نشان دهنده پایبندی ایشان به نظام و آرمان های انقلاب است و مسئولان باید قدر این پدیده بینظیر را بدانند تا بتوانند در پاسخ خدمت کنند، صداهای مردم را بشنوند و به خواست مردم در بخش های مختلف پاسخ مثبت دهند. این حضور خیره کننده موجب اقتدار و مشروعیت نظام در جهان شده است و از این بابت تشکر دارم.

وی به عدم رضایت شهروندان و مدیران از طرح تفصیلی جدید اشاره نمود و تاکید کرد: کتمان ایرادات این طرح قابل کتمان نیست و این طرح با این وضع، طرحی نیست که بتواند کشتی توفان زده مدیریت شهری را به سرمنزله مقصود برساند. طرحی که مردم آن را نپذیرند محکوم به شکست است. دایم نگرانی و عدم رضایت مردم را از این طرح می شنوم و نمی توان ایرادها را توجیه و یا طرح را ملغی نمود.

رمضانپور اذعان کرد: باید بر اساس متغیرهای بومی شهر و مبتنی بر نظرات متخصصان این طرح را تدوین نمود. نظام مهندسی این شهر تشکیلات قانونی است و ۲۰ هزار مهندس این سازمان ناراضی از این طرح هستند و تنها راهکار در این برهه از زمان این است که اعمال تغییرات با گنجاندن تبصره هایی بپذیرند تا بتوانیم بخش کوچکی از نواقص طرح را جبران نماییم.

عضو شورا گفت: طرح های توسعه شهری چارچوب ها مشخص می شود و در جزییات ورود نمی کند. هدف مدیریت شهری باید در یک شهر مشخص شود و هر طرحی در هر نقطه از زمین اگر با ملاک های بومی تدوین یابد، با شکست روبرو نمی شود.

رمضانپور همچنین گفت: طرحی که برای تدوین آن مردم و سمن ها نقش دارند، با شکست روبرو نمی شود. با این محدودیت ها سرمایه گذار نیز ورود نمی کند.

وی در مورد ویژگی های کاربری ها توضیحاتی داد و اظهار کرد: همه طرح را نمی خواهم زیر سئوال ببرم ولی باید معایبی هم دارد به عنوان نمونه در بر خیابان اصلی تجاری دیده نشده است و یا در کوچه ۸متری مجوز تجاری داده می شود.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا