آخرین خبرهاسیاسی

مشکلات کشور به دلیل عدم رعایت معیارهای شایسته‌سالاری در انتخاب‌ها و انتصاب‌هاست/ گروه‌هاى سیاسى تازه به دوران رسیده تحمل یکدیگر را ندارند

رییس شورای مرکزی حزب موتلفه‌ با بیان اینکه‌ اگر کاستی‌هایى باقى مانده یا پدیدار شده عمدتاً به عدم مراعات معیارهاى شایسته‌سالارى در انتخاب یا انتصاب مدیران برمی‌گردد، گفت: امروز با گذشت ٣٩ سال نمى‌توانیم خارج از قواعد شایسته‌سالارى اقدام کنیم و امیدوار باشیم که موفقیت حاصل و نهایتاً رضایت مردم جلب شود.
به گزارش  تدبیرشرق به نقل از روز نو : سیدمصطفی میرسلیم ، در پاسخ به این سوال که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی چقدر توانستیم به اهداف خود دست یابیم، گفت: مهمترین اهداف ما در قانون اساسى به صورت آرمان بیان شده است؛ یکى از آنها که در رأس همه قرار مى‌گیرد، عدالت اجتماعى است و کوشش‌هاى بسیارى در کشور ما بعد از پیروزى انقلاب اسلامى صورت گرفته است تا اهدافمان محقق شود اما به دلیل اعمال خصومت‌ها و لجاجت‌ها و تحمیل مشکلات متعدد نگذاشته‌اند تا همت‌مان را براى تحقق کامل و سریع اهداف صرف کنیم.
عضو مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به بسیارى از اهداف دست یافته‌ایم اما نه به طور کامل و مطلوب، افزود: استقلال سیاسى کشور بویژه در مقابل مستکبران عالم و در رأس آنها آمریکاى جهان‌خوار، کسب شده و الحمدالله برقرار مانده است، رشد باسوادى و رشد شاخص‌هاى علمى بویژه در میان بانوان از دستاوردهاى مهم پس از پیروزى انقلاب است. امید به زندگى و وضع درمان، بهبود مشهود پیدا کرده است. علىرغم بیش از دو برابر شدن جمعیت کشور تأمین حداقل امکانات ضرورى عمومى با موفقیت توأم بوده است. برق‌رسانى و گازرسانى حتى تا سطح بسیارى از روستاها محقق شده است. مردم سالارى و مشارکت عمومى تا حدود زیادى محقق شده است.
باید کوشش زیادی صرف شود تا آرمان‌های انقلاب محقق شود
وی بیان اینکه طبیعتا اگر مشکلات و مصائب جنگ وجود نداشت و تحریم‌هاى اقتصادى پى در پى علیه ما اعمال نمى‌شد و شبیخون‌هاى فرهنگى انجام نمى‌گرفت ما به دستاوردهاى بیشتر و بهترى نائل مى‌شدیم،‌ اظهار داشت: هنوز کوشش زیادى باید صرف شود تا آرمان‌هاى محبوب‌مان محقق شود رویه امام تا آنجا که من به یاد دارم از سال ١٣۴٢ تا پیروزى انقلاب و از سال ١٣۵٧ به بعد بر محور حق‌طلبى به صورت قاطع و با پرهیز از تندروى بود و اعتقاد داشت که باید با مداومت و پایمردى و میانه روى امور کشور را پیش برد.
میرسلیم با اشاره به مشکلات موجود و نوع عملکرد مردم و مسئولان گفت: عملکرد مردم یعنى صاحبان انقلاب، انصافاً مثل زدنى است. بویژه در تبعیت از رهبرى چه در دوران مرحوم امام و بعد از آن تا امروز هر جا مشکلى براى نظام ما رخ داده، با تدبیر رهبرى و حضور منسجم مردم نقشه‌هاى منحرفان و معاندان خارجى و داخلى خنثى شده و انقلاب نفس تازه‌اى به خود گرفته است. این سرمایه عظیم و بى‌نظیر را همه باید قدر بدانیم و نگذاریم تضعیف شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر کاستی‌هایى باقى مانده یا پدیدار شده عمدتاً به عدم مراعات معیارهاى شایسته‌سالارى در انتخاب یا انتصاب مدیران برمی‌گردد، بیان‌کرد: باید بدانیم که بخشى از این کاستی‌ها بنا به اقتضاى شرایط انقلابى در سال‌هاى نخست پس از پیروزى قهرى است ولى امروز با گذشت ٣٩ سال نمى‌توانیم خارج از قواعد شایسته‌سالارى اقدام کنیم و آنگاه امیدوار باشیم که موفقیت حاصل و نهایتاً رضایت مردم جلب شود. به نظر من در این باره هرچه سخت‌گیرى شود، جا دارد.
رییس شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: ما از نظر راهبردى و فناورى کمبودى نداریم که مانع رفع مشکلات موجود باشد. ولى مهم این است که مجریان باید از میان افراد درست و صادق و کاردان، بدون تنگ‌نظرى سیاسى، انتخاب شوند؛ در این صورت موفق به رفع‌ مشکلات در کوتاه‌ترین زمان خواهیم شد در غیر این صورت فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و رتبه‌هایمان در زمینه‌هاى مختلف اقتصادى و اجتماعى، نسبت به سایر کشورها، تضعیف مى‌شود.
گفت‌وگوى بین جناح‌هاى سیاسى کشور از ضرورت‌ها است
وی درباره اهمیت به اجرا درآمدن گفت‌گوی ملی و اینکه  تا چه حد در کنترل و کاهش اعتراض‌های هیجانی اثر خواهدگذاشت، گفت: گفت‌وگوى بین جناح‌هاى سیاسى کشور یعنى کسانى که اعتقاد به اعتلاى جمهورى اسلامى دارند از ضرورت‌ها است. تمام جناح‌هاى سیاسى پایبند به قانون اساسى باید با هدف پیشرفت کشور به پرچم‌دارى رهبرى که محور یکپارچگى امت است، تعامل داشته باشند و در این صورت جایى براى هیجانات مهارنشده باقى نمى‌ماند.
میرسلیم، افزود: کسانى که به صورت فردى یا گروهى خارج از قواره‌اى که در قانون اساسى تعیین شده بخواهند اقدام کنند و حتى گروه‌هاى اجتماعى را ابزار منویات خود قراردهند، موفق نخواهند شد ولى، هزینه‌هاى نظام را افزایش مى‌دهند و موجب فرصت‌سوزى براى کشور مى‌شوند.
گروه‌هاى سیاسى تازه به دوران رسیده تاب تحمل یکدیگر را ندارند
این‌فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه پس از امام (ره) چقدر توانستیم از ظرفیت‌ها همانطور که امام بر آن تاکید داشتند استفاده کنیم، بیان کرد: کشور ما با اتکا به ارزش‌هاى انقلابى به دست خود ما ایرانیان آباد خواهد شد، نه به دست مدیران وارداتى که ته دل خود خیر ما را نمی‌خواهند. امام اعتقاد به مشارکت همه مردم در برپایى تشکیلات براى اداره امور کشور داشت و سعى کرد از همه قابلیت‌هاى انقلابى در اداره امور استفاده کند. این گروه‌هاى سیاسى تازه به دوران رسیده و تنگ نظر هستند که تاب تحمل یکدیگر را ندارند و فقط قائل به دفع‌ هستند.  دلیل عدم استفاده از تمام ظرفیت‌هاى نظام براى تحقق آرمان‌ها و اعتلاى کشور این مساله است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره اعتراض‌های اخیر  و حضور جوانان، گفت: این که بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر بیشتر از جوانان بوده‌اند نشان‌دهنده آسیب‌پذیرى و حساسیت جوانان و نوجوانان نسبت به کاستی‌ها و ضعف‌هاى موجود و این که حقایق صادقانه و به صورت شفاف به اطلاع آنها نمى‌رسد، است. موضوع شکاف نسل‌ها مستقل از ناآرمی های اخیر باید بررسى شود و ریشه آن در تضعیف نهاد خانواده است و این اتفاقی است که آثار متعدد فرهنگى و اجتماعى و سیاسى دارد.
وی اظهار داشت: خانواده در جمهورى اسلامى نهاد مستحکمى بوده است که از استوانه‌هاى اقتدار نظام محسوب مى‌شد و متأسفانه در سال‌هاى اخیر تحت تأثیر تبلیغات بیگانه و برنامه‌هاى تخریب فرهنگى به این نهاد مقدس خسارت وارد آمده است. در چهارچوب تقویت نهاد خانواده، به مطالبات اصلى جوانان که اشتغال و ازدواج است، باید پاسخ دهیم.
موج جدیدى از ترفندهاى دشمن بویژه استکبار جهانى در راه است
میرسلیم درباره احتمال وقوع اعتراض مجدد گفت: بهتر است بگوییم موج جدیدى از ترفندهاى دشمن بویژه استکبار جهانى در راه است. آنها از ابتداى پیروزى انقلاب نخواستند آن را به رسمیت بشناسند و حتى مزاحمت‌هاى مختلفى را براى تضعیف مردم و اعتقادات آنها ایجاد کردند که برخى جنبه نظامى داشت و برخى جنبه فرهنگى ( از ١٣۶٨ به بعد) و اخیراً هم جنبه اجتماعى و اقتصادى پیدا کرده است. ما موظفیم چاره‌اى براى مشکلات اقتصادى و اجتماعى موجود بیاندیشیم اما از ترفندهاى دقیق و منظم و جدید معاندان که گاهى در لباس دوست خود را جا مى زنند، نباید غافل شد. قضیه افزایش مهارنشده نرخ ارز یکى از آن موارد است.
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ریشه اعتراض‌های اخیر بیان کرد: مهمترین اعتراض به بیکارى برمی‌گردد که ناشى از سیاست‌هاى نادرستى است که به لحاظ اقتصادى براى مهار تورم به کارگرفته شده است. امروز باید به موازات مبارزه با تباهى‌ها، رفع رکود را وجهه همت خود قراردهیم و دیگر مسائل تحت شعاع آن قرار گیرد. اگر رکود چاره‌جویى نشود از وقوع التهاب‌هاى اجتماعى و فرهنگى و اقتصادى نباید تعجب کنیم. آنها معلول هستند؛ نه علت.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا