آخرین خبرها

از دلیل علاقه کارگردان به زنان عصیانگر تا شاه‌نقش باران کوثری/ «عرق سرد» مقابل خبرنگاران و منتقدان

از دلیل علاقه کارگردان به زنان عصیانگر تا شاه‌نقش باران کوثری/ «عرق سرد» مقابل خبرنگاران و منتقدان

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «عرق سرد» با حضور سهیل بیرقی (کارگردان)، مهدی داوری (تهیه‌کننده)،فرشاد محمدی (مدیر فیلمبرداری)، باران کوثری، امیر جدیدی، سحر دولتشاهی ، لیلی رشیدی و هدی زین‌العابدین (بازیگران) امشب (سه شنبه ۱۷ بهمن‌) در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سهیل بیرقی درباره تفاوت‌های دو فیلم «عرق سرد» و «من» (اثر قبلی این کارگردان) توضیح داد: «طراحی فیلمنامه این دو کار با هم تفاوت دارد. در فیلم «من» با فیلمنامه‌ای همراه با خرده‌پیرنگ روبرو بودیم و در این فیلم با یک فیلمنامه کلاسیک روبرو هستیم.»

او همچنین در واکنش به این پرسش که چرا در دو فیلمی که ساخته است، علاقه‌مند به نشان دادن زن‌های عصیانگر است پاسخ داد: «من واقعا خودم ریشه این موضوع را نمی‌دانم و دنبالش هم نمی‌گردم. مسئله‌ای در ناخودآگاه من وجود دارد که اگر بخواهم دنبالش بگردم آن ناخودآگاهی و زیبایی‌اش را از دست می‌دهم.»

در ادامه، باران کوثری، بازیگر «عرق سرد» درباره بازی در این فیلم و کم کردن ۲۱ کیلو وزن برای ایفای این نقش گفت: «من خوشحالم که با وجود فیزیکی که داشتم، سهیل بیرقی به من اعتماد کرد و این نقش را به من داد. این نقش، شاه‌نقش است و از ایفای آن بسیار لذت بردم. جدا از اینکه سوژه و فیلم جذاب بود، نقشم را هم بسیار دوست داشتم.»

این بازیگر با اشاره به کارنامه بازیگری‌اش در چند سال گذشته افرود: «سال‌هاست که از سینما ناامید شده‌ام و بیشتر وسوسه بازی در تئاتر را دارمم. بعضی از کارهای سینمایی‌ام در سال‌های اخیر تنها برای کسب درآمد بوده است.»

او با اشاره به این‌که «عرق سرد» برگرفته شده از زندگی یک ورزشکار خاص نیست، گفت: «ممنوع‌الخروجی برای ورزشکاران زن زیادی اتفاق افتاده است و تنها مربوط به خانم اردلان نمی‌شود. کسی تاکنون درباره این موضوع ادعایی نکرده است. حتی من یک بار هم خانم اردلان را ندیدم و اصرار داشتم که این شخصیت را خودم بسازم و از کسی الهام نگیرم.»

لیلی رشیدی، دیگر بازیگر «عرق سرد» هم در واکنش به اظهار نظر یکی از خبرنگاران که فیلم را فمینیستی دانست، پاسخ داد: هر موضوعی در گذر زمان باید عوض شود، این قانون که به مرد اجازه می‌دهد همسرش را ممنوع‌الخروج کند، عقب افتاده است. ما نباید روی قوانین تاریخ گذشته اصرار کنیم، این ظلم به نسل‌های بعدی ماست.»

۵۷۵۷

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا