یادداشت

شهروز پروایی// انتصاب بخشداران جوان،پاسخ حداقلی به حمایتهای حداکثری جوانان از دولت تدبیر است

شهروز پروایی

یادداشت- شهروز پروایی// انتصاب بخشداران جوان،پاسخ حداقلی به حمایتهای حداکثری جوانان از دولت تدبیر است.
ازهمان آغازین روزهای فعالیت انتخاباتی جوانان بدون هیچ چشمداشتی پا به عرصه گذاشتند وبا تمام وجود میدان رقابت را گرم کردند.
نسل جوان که همواره با شوروتلاش وحرکت همراه است موتور محرکه همه جوامع تلقی می گردد.

اگر امروز در کشورهای اروپایی که دوران توسعه وپیشرفت را طی میکنند جوانان پستهای حساسی همچون نخست وزیری،وزارت خانه های حساس را عهده دار می شوند،ناشی از خارق العاده و تعلق به جهانی دیگر بودن آن جوانان نیست.
بلکه اروپای کنونی پس از اگوسنت کنت واصالت تجربه چنین دریافته است که جوانان را بایستی بیشتر در عرصه اجرایی بکارگیرد تا از نیروی چابکی و تصمیم گیری سریع آنها بالاترین بهره را ببرد.
نباید فراموش کرد در عرصه اجتماعی که نزدیکی بسیاری با عالم سیاست داردنیز این جوانان هستند که قهرمانانه تمام عرصه های اجتماعی را در نوردیده اند وسمت وسوی آینده را تعیین می کنند.

اما در این سوی جهان در کشور ما ایران چند صباحی است که دولت تدبیر وامید در تلاش است باعملگرایی سنت شکنانه سدهای مستحکم پدرخوانده های مناسب اداری وسیاسی را بشکند واز جوانانی که به انحاء مختلف در پیروزی اش تلاش کرده بودندقدردانی نموده وجواب این تلاش را با اعتماد به ایشان پاسخ گوید.
خارق عادت ترین این حرکت در معرفی وزیر دهه شصتی ارتباطات است که مخالف وموافق بسیاری داشت.

اما در گیلان پس از نجفی که با سکانداری سالاری جوان مرحله جدیدی از مدیریت را تجربه می کند انتصاب مشاور جوان از بین فعالین سیاسی جوان مطرح استان شاید گام بزرگی بود در نشان دادن عملی این تغییر رویه.
خود انتصاب نوروزپور به عنوان مشاور جوان نوید بخش حوادث بسیاری بود که با گذشت تنها چند ماه تاثیر خود را در انتساب سه بخشدار جوان نشان داد.

این بخشداران جوان که هریک دارای شاخصه های مثبت فراوانی هستند،فارغ از تمام جنبه های مثبت یک واکنش مثبت به رفتار جوانان گیلانی بود،همانهاکه سالها در پشت درهای مدیریتی بدون هیچ توقعی سنگ زیرین حواث بودند وبا متانت ودرایت سالهای سختی را گذراندند.

البته نباید از هجمه های بسیار زیاد به این جوانان غافل شد چرا که بالا بردن سطح توقع از این سه تن وتعمیم تمام مسائل در حد این مسئولین قیاس مع الفارق است وبایستی به تعبیر قران که می فرماید ((لایکلف الله نفساالا وسعها ))به اندازه هروسعت عملی ومسئولیتی از ایشان توقع داشت.
همانطور که مشاور جوان در مصاحبه اخیرشان با ایرنا تاکید کرده اند نمی شود سه بخشدار جوان انتصاب کرد وحل تمام مشکلات را خواستار شد.
در این میان بایستی با ارائه مشورتهای کاربردی وانجام حمایتهای لازم این جوانان را که دارای انرژی مثبت هستند راتقویت نمود نه اینکه با ایجاد فضای یاس ونامیدی واهی موجبات هدر رفت توان وقوت ایشان شد.

شهروز پروایی
رئیس شورای راهبردی ستادمرکزی روحانی در تالش
.سخنگوی ستاد روحانی درتالش

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا